Vaiko atvaizdo naudojimas reklamai socialiniuose tinkluose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaiko atvaizdo naudojimas reklamai socialiniuose tinkluose
Alternative Title:
Use of a child’s image for advertising on social networks
In the Journal:
Teisės mokslo pavasaris. 2021, 2021, p. 163-181
Keywords:
LT
Teisės ir laisvės / Rights and freedoms; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTTyrimu yra siekiama įrodyti reglamentavimo reikalingumą dalijimosi vaizdo medžiaga platformose, kai yra piktnaudžiaujama vaiko atvaizdo naudojimu reklamos tikslais. Vaiko teisė į atvaizdą yra jo privataus gyvenimo dalis, o netinkama apsauga gali sukelti neigiamų padarinių ateityje. Šiuo metu galiojančiu reglamentavimu iš esmės yra ginamos vaiko kaip vartotojo teisės, o ne kaip rengėjo. Be to, nustatytas kontrolės mechanizmas, kad žurnalistų etikos inspektorius nagrinėja socialiniuose tinkluose naudojimo reklamai vaiko atvaizdo pažeidimus yra kritikuotinas, nes nagrinėti tokio pobūdžio skundų jis neturi kompetencijos, dėl žinių trūkumo apie vaiką kaip specifinį teisinių santykių subjektą. Ši kompetencija turėtų būti priskirta Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai. Įstatymai turėtų būti iš esmės modifikuojami, siekiant, kad vaiko teisių apsauga elektroninėje erdvėjė būtų tinkamai įgyvendinama. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Geriausi vaiko interesai; Socialiniai tinklai; Teisė į privatų gyvenimą; Tėvų valdžia; Teisė į atvaizdą. Keywords: Best interests of the child; Social networks; Right to privacy; Parental authority; Right to one's image.

ENThe purpose of this study is to demonstrate the need on video-sharing platforms to regulate where the use of a child’s image for advertising purposes is abused. A child’s right to an image is part of his or her private life and inadequate protection can have negative consequences in the future. The current regulations in principle protect the rights of a child as a consumer and not as a producer. In addition, the established control mechanism that the Inspector of Journalistic Ethics investigates violations of the image of a child used on social media for advertising is criticized, as he has no competence to investigate such complaints due to lack of knowledge about the child as a specific legal entity. This competence should be assigned to the Child Rights and Adoption Service. Laws should be substantially amended to ensure that the protection of children’s rights in cyberspace is properly implemented. [From the publication]

DOI:
10.15388/TMP.2021.9
ISSN:
2345-0878; 2538-8916
Subject:
Related Publications:
Nepilnamečių baudžiamosios atsakomybės ypatumų prasmė / Gintautas Sakalauskas. Teisės problemos. 2013, Nr. 3 (81), p. 5-55.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/95829
Updated:
2022-08-29 07:23:00
Metrics:
Views: 29    Downloads: 2
Export: