Pasidalytosios lyderystės kaip organizacinio pokyčio įgyvendinimas švietimo įstaigose : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pasidalytosios lyderystės kaip organizacinio pokyčio įgyvendinimas švietimo įstaigose: disertacija
Alternative Title:
Implementation of distributed leadership as organizational change in education institutions
Publication Data:
Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2022.
Pages:
284 p
Notes:
Daktaro disertacija (socialiniai mokslai, vadyba) - Vilniaus universitetas, 2022.
Keywords:
LT
Švietimas. Švietimo politika / Education. Education policy.
Summary / Abstract:

LTPasidalytosios lyderystės veiksmingumas įrodytas teorijoje ir vadybos praktikoje. Pokyčių dinamika aktualizuoja klausimą, kuris keliamas disertaciniame darbe – kaip yra / galėtų būti įgyvendinama pasidalytoji lyderystė švietimo įstaigose? Tyrimas grindžiamas socialine konstrukcionistine filosofine tyrimo prieiga. Pasirinkti atskleidžiamasis, aprašomasis ir daugybinių atvejų tyrimai, paremti abdukcine tyrimo strategija ir sisteminiu derinimu. Šiuo tyrimu praplėsta pasidalytosios lyderystės sampratos apibrėžtis moksle. Išskirti pasidalytosios lyderystės ir giminiškų lyderystės tipų panašumai ir skirtumai. Teoriškai pagrįsta, išgryninta pasidalytosios lyderystės įgyvendinimo samprata. Konceptualizuotas pasidalytosios lyderystės įgyvendinimo procesas. Nustatyta santykių lyderystės, lyderystės kompleksiškumo, pasidalytosios lyderystės praktikos ir organizacinių pokyčių valdymo teorijų dermė, leidusi pagrįsti pasidalytosios lyderystės, kaip pokyčio, įgyvendinimą švietimo įstaigose. Atskleista Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigų, kaip pasidalytosios lyderystės įgyvendinimo lauko, specifika ir teorinių pasidalytosios lyderystės įgyvendinimo modelių pritaikomumo švietimo įstaigose ribotumai, jų adaptavimo, tobulinimo bei taikymo galimybės. Tyrimo metu atskleistas pasidalytosios lyderystės įgyvendinimo procesas, jo etapai, išskirti procesą skatinantys ir ribojantys veiksniai. Sukurtas pasidalytosios lyderystės įgyvendinimo švietimo įstaigose koncepcinis modelis, kaip iš vadovo kylanti iniciatyva, ir parengtos modelio įgyvendinimo rekomendacijos. [eLABa ETD]Reikšminiai žodžiai: Lyderystė; Organizaciniai pokyčiai; Švietimo įstaigos; Leadership; Organizational change; Education institutions.

ENThe effectiveness of distributed leadership has been proven in management theory and practice. The dynamics of change brings up the question which is raised in the dissertation, i.e. how distributed leadership has been or could be implemented in education institutions. The research is based on a social constructionist philosophical approach. Exploratory, descriptive and multiple case studies based on the abductive research strategy and systemic coordination have been chosen. This research expands the definition of distributed leadership in science. Similarities and differences between distributed leadership and related types of leadership have been distinguished. The concept of distributed leadership has been theoretically grounded and refined. The process of implementation of distributed leadership has been conceptualized. The coherence between the relational leadership, complexity leadership, distributed leadership practice and organizational change management theories has been established, which has allowed to substantiate implementation of distributed leadership as a change in education institutions. The specifics of Lithuanian pre-school education institutions as a field of implementation of distributed leadership and applicability limitations of theoretical models of distributed leadership in education institutions, the opportunities of their adaptation, improvement and application have been examined. The research reveals the process and stages of implementation of distributed leadership and identifies the factors that stimulate and limit the process. A conceptual model for the implementation of distributed leadership in education institutions as an initiative arising from the head of an institution has been developed, and recommendations for implementation of the model have been made. [eLABa ETD]

DOI:
10.15388/vu.thesis.257
Related Publications:
Ligoninių atsparumo diskursas teoriniame organizacijos atsparumo sampratos, bruožų ir veiksnių kontekste / Laima Liukinevičienė, Jurgita Blažienė. Socialiniai tyrimai. 2022, t. 45, Nr. 1, o. 8-35.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/95329
Updated:
2022-06-10 09:13:15
Metrics:
Views: 67    Downloads: 30
Export: