Mokyklos nelankymo ir mokymosi motyvacijos silpnėjimo priežasčių psichologinė analizė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokyklos nelankymo ir mokymosi motyvacijos silpnėjimo priežasčių psichologinė analizė
Contents:
Antrosios dalies turinys — Priežasčių, dėl kurių paaugliai nedalyvauja nuoseklaus švietimo sistemoje, užsienio darbų apžvalga — Mokyklos nelankančių paauglių požiūris į mokyklą ir mokymąsi — Moksleivių, palikusių mokyklą ir besimokančių bendrojo lavinimo mokykloje, asmenybės savybių lyginamoji analizė — Jaunimo ir bendrojo lavinimo mokyklų moksleivių intelekto struktūros ypatumai — Bendrojo lavinimo ir jaunimo mokyklų moksleivių mokymosi stiliai — Bendrojo lavinimo ir jaunimo mokyklų mokytojų ir moksleivių komunikacijos ypatumai — „Jeigu aš kurčiau mokyklą savo bendraamžiams..." — Paauglių, iškritusių iš bendrojo lavinimo mokyklos, požiūris — Išvados ir rekomendacijos — Literatūra — 1 priedas. Mokymosi stiliai.
Keywords:
LT
Mokykla / School; Paaugliai / Adolescents.
Summary / Abstract:

LTMoksleivių, iškrentančių iš nuoseklios švietimo sistemos iki 16 metų, tolesnis mokymasis daugelyje šalių tampa nacionaline problema, nes jų švietimą reglamentuojančiuose dokumentuose yra fiksuojamas asmenų mokymasis iki 16 metų. Amerikiečių mokslininkas J. D. Finn (1989) pažymi, kad anksti palikusių mokyklą moksleivių padėtį reikėtų vertinti kaip švietimo sistemos ir asmenybės nesėkmę, nes tokiems jaunuoliams nepavyko pasiekti pagrindinių reikalavimų, kurie būtini norint adaptuotis šiuolaikinėmis gyvenimo sąlygomis. Autoriaus nuomone, "tai ne tik apsunkins jų socialinę ir ekonominę gerovę, bet pareikalaus papildomų valstybės subsidijų socialinėms, sveikatos apsaugos, įdarbinimo programoms remti, jeigu švietimo lėšos nebus laiku panaudotos minėtajai problemai spręsti". Užsienio literatūros analizė rodo, kad galima skirti dvi empirinių tyrimų kryptis, nagrinėjančias paauglių išėjimo iš mokyklos problemą. Vieni tyrinėtojai apibrėžia ir vertina išėjimo iš mokyklos priežastis, nustato koreliacinius ryšius tarp asmens rasės, socialinio ir ekonominio statuso, mokslumo, sugebėjimų ir mokyklos lankomumo. Kiti siūlo mokomąsias programas, kurios sulaikytų vyresnius moksleivius mokyklose arba grąžintų juos atgal į švietimo sistemą. Tačiau bene svarbiausia užduotis yra analizuoti šią problemą kaip sisteminį bei kintantį procesą, įvertinti priežastis, priverčiančius asmenį palikti mokyklą, nes daugelis paauglių šį sprendimą priima ne iš karto, o po daugelio besikartojančių nesėkmių situacijų, besitęsiančių mokykloje ne vienerius metus. [Iš straipsnio, p. 93]Reikšminiai žodžiai: Mokyklos; Mokyklų nelankymas; Mokymosi motyvacija; Paaugliai; Bendrasis lavinimas; Schools; Absenteeism; Learning motivation; Adolescents; General education.

ISBN:
9986500443
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/93265
Updated:
2022-01-14 16:00:16
Metrics:
Views: 23
Export: