Kinikų etinis maištas: skurdo apologija, idealizacija ir ideologizacija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kinikų etinis maištas: skurdo apologija, idealizacija ir ideologizacija
Alternative Title:
Ethical uprising of cynicism: apology, idealization and ideologization of poverty
In the Journal:
Logos (Vilnius). 2009, 60, p. 27-35
Keywords:
LT
Filosofija / Philosophy.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama viena fundamentalių kinikų etinio maišto apraiškų skurdo apologija, idealizacija ir ideologizacija, ypač atsižvelgiama į kinikų pateiktą dorybingojo skurdo sampratą. Daroma išvada, kad pagal šią sampratą, skurdas veda į filosofiją, šioji suteikianti teisingą žinojimą, o pastarasis radikalaus saikingumo dorybę. Šis maksimalus saikingumas galiausiai atnešantis žmogiškąją laimę palaimingą sielos ramybę bei gerą nusiteikimą. Taip pat konstatuojama, jog kinikų pateikta skurdo apologija laikytina savo žemos socialinės padėties idealizacija ir ideologizacija. Galiausiai aptariami kiniškosios skurdo apologijos ir krikščioniškosios neturto idealizacijos skirtumai pastebima, kad kinikai idealizavo realų neturtą, o krikščionybė, neatstumdama nei turtuolio, nei vargšo, dangaus karalystės paveldėtojais skelbia žmones, turinčius vargdienio dvasią, t. y. savo dvasia neprisirišusius prie turto ir laikančius jį tik priemone geriems darbams atlikti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kinikai; Etinis maištas; Skurdas; Teisingas þinojimas; Radikalus saikingumas; Cynics; Ethical uprising; Poverty; True knowledge; Radical temperance.

ENArticle analyzes one of the fundamental principles in ethics of the ancient Greek cynics. The author focuses on the cynical conception of virtuous poverty. The analysis concludes that, according to that conception, poverty leads to philosophy, philosophy delivers true knowledge and the latter brings the virtue of radical temperance. Such an ultimate temperance eventually provides human happiness ataraxia and euthymia. The author of the article also states that the apology for poverty by cynics was an obvious idealization and ideologization of their low social status. Finally, differences between cynical and Christian variants of idealization of poverty are identified. It is noticed that cynicism panegyrized the real pauper whereas Christianity hailed the poor in spirit as an inheritor of Kingdom of heaven. [From the publication]

ISSN:
0868-7692
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/89295
Updated:
2020-11-13 11:44:20
Metrics:
Views: 19    Downloads: 2
Export: