Factors influencing the development of university students' organizational learning capability through formal, non-formal and informal learning : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Factors influencing the development of university students' organizational learning capability through formal, non-formal and informal learning: disertacija
Alternative Title:
Universiteto studentų organizacinio mokymosi gebėjimą plėtojantys formaliojo, neformaliojo ir informaliojo mokymosi veiksniai
Publication Data:
Kaunas : Kauno technologijos universitetas, 2020.
Pages:
247 p
Notes:
Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - Kauno technologijos universitetas, 2020. Bibliografija.
Keywords:
LT
Pedagogika / Pedagogy.
Summary / Abstract:

LTPer pastaruosius kelis dešimtmečius pasaulyje vykusius socialinius ir ekonominius poslinkius lėmė mokslo ir technikos pažanga, kuri ir toliau keičia įprastus pasaulio ekonomikos modelius, įsigalint žinių ekonomikai. Veiksmingas atsakas į greitai kintančią aplinką, bei žinių poreikį, reiškia, kad organizacijos privalo prisitaikyti – gebėti mokytis. Edukologijos prasme svarbu yra tai, kad mokosi ne organizacija pati savaime, o joje dirbantys žmonės. Žinių ekonomikos įmonėse dirba asmenys, atsakingi už žinių kūrimą ir skleidimą. Įmonėms, norinčioms turėti naudingus žinių darbuotojus, reikėtų domėtis esamų ir potencialių darbuotojų, ypač studentų, darbo su žiniomis kompetencijos plėtojimu. Tokį poreikį turėtų atitikti ir universitetų studijų programos. Kadangi žiniomis grįstos organizacijos pasikliauja savo sugebėjimu apdoroti ir, dar svarbiau, kurti žinias, jos reikalauja, kad darbuotojai sėkmingai įsitrauktų į organizacinį mokymąsi (OM), kuris yra vienas iš pagrindinių žinių ekonomikos organizacijų bruožų. Todėl ypač yra svarbūs organizacinio mokymosi įgūdžiai, o tiksliau, visumos požiūriu, OM gebėjimas. Vis dėlto trūksta tyrimų, kaip sistemiškai ugdyti studentus orientuojantis į organizacinį mokymąsi. OM gebėjimo plėtojimas – nemenkas iššūkis universitetams. Pirmiausia todėl, kad gebėjimas plėtojamas jį praktikuojant, o tam reikalinga organizacija, kurią netgi simuliuoti studijų procese nėra lengva. Iki šiol nebuvo tirti veiksniai, veikiantys studentų OM gebėjimo vystymąsi tiek aukštojo mokslo institucijoje, tiek ir už jos ribų. Šiuo disertaciniu tyrimu siekiama minėtus veiksnius nagrinėti sisteminiu požiūriu, į formalųjį, neformalųjį ir informalųjį mokymąsi žvelgiant kaip į visumą. [ktu.edu]Reikšminiai žodžiai: Mokymas (aukštoji mokykla); Mokymasis; Organizacijos mokymasis.

ENThe last few decades have witnessed a global shift in the social-economic context brought by technological and scientific progress that continue to transform traditional models of the global economy to what we call the knowledge-based economy. The knowledge-based economy has changed not only the way organizations operate but also prompted a dramatic shift in the very perception of what is considered to be a successful organization. Responding effectively to the rapidly changing environment means that organizations must adapt, i.e., be able to learn. Some scholars argue that an organization per se cannot learn but rather its people within the organization who learn. Knowledge-based companies employ individuals responsible for the creation and internal dissemination of knowledge. Thus, it would appear that companies willing to hire “knowledge managers” are more likely to be interested in developing such competence in their employees or potential employees, i.e. today’s students. This is a compelling reason why the university curricula must meet this challenge. Since knowledge-based organizations rely on their capability to process and, more importantly, create knowledge, they require employees to engage successfully in organizational learning (OL). However, there is still a lack of research into the possibilities to systematically develop the OL capability of university students through formal, non-formal, and informal learning. To date, no study has been conducted to determine the factors facilitating the development of the OL capability of the students both on and off campus. The current study aims to look at these factors from a systematic point of view, i.e. considering formal, non-formal, and informal learning. [ktu.edu]

Related Publications:
Koncepto "Edukacinė aplinka" kaita ir iššūkiai / Megana Pesse. Pedagogika. 2023, 151, 3, p. 52-69.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/89279
Updated:
2022-02-05 19:15:54
Metrics:
Views: 14
Export: