Specialiųjų globos namų auklėtinių žalingi įpročiai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Specialiųjų globos namų auklėtinių žalingi įpročiai
Alternative Title:
Research of bad habits in a special childcare home
In the Journal:
Pedagogika. 2002, 61, p. 217-221
Keywords:
LT
Specialiųjų globos namų ugdytiniai; Žalingi įpročiai; Gyvensena; Sveikata ir jos aplinka.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariami vaikų įvardyti žalingi įpročiai: bėgimas iš pamokų bei namų, melavimas, rūkymas, vogimas, alkoholio ir narkotikų vartojimas, agresyvūs žodžiai ir veiksmai. Apklaustųjų dauguma - vaikai ir paaugliai iš išsiskyrusių (49,2%), sudėtinių šeimų bei auklėti vieno iš tėvų (43,8%). Specialiojoje ugdymo įstaigoje jie nuolat prižiūrimi auklėtojo, mažai turi progų nusikalsti. Ugdytinių žinios apie žalingų įpročių įtaką savo ir kitų sveikatai menkos. Teigiamų nuostatų jų prevencijos požiūriu nėra. Kaip artimesnis tikslas - vaikų, ypač paauglių, užimtumas ir gyvenimo tikslo ugdymas. Žalingų įpročių prevencijai visuomenėje akivaizdi šeimų pastovumo, darnos reikšmė. [Iš leidinio]

ENThe aim and objective of the paper are to reveal bad habits and causes for developing them by children and teenagers from special educational institutions as well as means for their prevention. A written survey and interview involved 130 persons. The main bad habits are: absenteeism from school, running away from home, lying, smoking, stealing, alcohol consumption, verbal and physical aggressiveness. The majority of the respondents are children from divorced families (49.2%), one-parent and unmarried families (43.8%). Constant care in special institutions serves as a preventive means against juvenile delinquency. However, the respondents’ understanding of the harmful effect of bad habits on their own health and that of the others is limited. They have demonstrated no positive attitude to preventive means. Children’s, especially teenagers’ involvement is one of the main objectives for educators. The role of the family in the society, its stability and harmony is evident.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Globos įstaigose augančių jaunuolių pasiruošimas savarankiškam gyvenimui / Dalija Snieškienė, Kristina Bumblauskaitė. Specialusis ugdymas. 2005, Nr. 2 (13), p. 111-122.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8902
Updated:
2018-12-20 22:55:32
Metrics:
Views: 60    Downloads: 8
Export: