Pradinių klasių moksleivių nenoro mokytis atribucija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pradinių klasių moksleivių nenoro mokytis atribucija
Alternative Title:
The Attribution of the unwillingness to learn at elementary school
In the Journal:
Pedagogika. 2002, 62, p. 57-62
Keywords:
LT
Pedagogika / Pedagogy.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama pradinių klasių moksleivių nenoro mokytis atribucija. Atribucijos ypatumai atskleisti, analizuojant specialaus tyrimo metu gautus duomenis: 138 trečių – ketvirtų klasių moksleiviai parašė rašinėlius apie dieną, kai jie nenorėjo mokytis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Nenoras mokytis; Mokymosi motyvacija; Unwillingness to learn; Lerning motivation.

ENGeneral factors of unwillingness to learn of children at elementary school are investigated in the article. These factors were distinguished by analyzing data from a special research: 138 schoolchildren of 3rd-4th forms wrote compositions about a day when they did not want to learn. The article is illustrated with fragments from the compositions, which disclosed children’s emotions related to unwillingness to learn.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Pirmoko šeimos įtrauka į mokyklos bendruomenę pailgintos dienos grupėje / Laimutė Kardelienė. Acta paedagogica Vilnensia. 2009, t. 23, p. 104-117.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8853
Updated:
2018-12-20 22:55:27
Metrics:
Views: 69    Downloads: 25
Export: