Baletas Mykolo Kazimiero Oginskio dvaro teatre

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Baletas Mykolo Kazimiero Oginskio dvaro teatre
Alternative Title:
Ballet in the Court theatre of Michał Kazimierz Ogiński
In the Journal:
Menotyra. 2020, t. 27, Nr. 3, p. 189-198
Keywords:
LT
Felice Morini; Mykolas Kazimieras Oginskis (Michal Kazimierz Oginski); Teatras. Scenografija / Theater. Scenography.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apžvelgiama teatrinė kunigaikščio Mykolo Kazimiero Oginskio (1730–1800) veikla daugiausia dėmesio skiriant jo dvare Slanime statytiems baletams, atidžiau analizuojant spektaklį „Moterų filosofija“, kurio libreto rankraštis saugomas Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių bibliotekos Rankraščių skyriuje. Pateikiama Lietuvos istoriografijoje naujos informacijos apie kitus jo autoriaus choreografo Felice Morini sukurtus spektaklius, „Moterų filosofijos“ libretas lyginamas su italų šokėjos Annos Beneti Venecijoje pastatyto to paties pavadinimo baleto libretu, pateikiama baleto dramaturgijos schema, aptariami librete akivaizdūs spektaklio vaizdiniai pavidalai, sietini su vėlyvojo baroko ir rokoko teatrine estetika. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mykolas Kazimieras Oginskis; Felice Morini; Dvarų teatras; Baletas; Michał Kazimierz Ogiński; Felice Morini; Court theatre; Ballet.

ENThe article deals with the theatrical activities of Prince Michał Kazimierz Ogiński (1730–1800) focusing on ballet performances produced in his court in Slanim. Research centres on the ballet Philosophy of Women, the hand-written libretto of which belongs to the Manuscript Department of the Wroblewski Library of the Lithuanian Academy of Sciences. The author presents new information about other productions of Felice Moryni, the choreographer of The Philosophy of Women, and compares its libretto with the libretto of the ballet of the same title produced in Venice by the Italian dancer Anna Beneti. The dramatic scheme of the performance and its possible visual forms, which are linked to the aesthetics of late Baroque and Rococo, are discussed. [From the publication]

DOI:
10.6001/menotyra.v27i3.4312
ISSN:
1392-1002; 2424-4708
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/88182
Updated:
2020-10-05 08:47:26
Metrics:
Views: 19    Downloads: 4
Export: