LTAtskiros N.Machiaveli idėjos Lietuvoje žinomos nuo XVI a. Straipsnyje siekiama apčiuopti principinį skirtumą tarp italų mąstytojo koncepcijos ir makiavelizmo, atmetančio politikoje bet kurias moralės normas, kuriomis be skrupulų brutaliuoju makiavelizmo bando vadovautis atskiri šiuolaikinės Lietuvos veikėjai, antai A.Brazauskas teigia: “Be teisinių dalykų nėra ir moralinių“. Jam antrina Artūras Zuokas: „Šiandieną kelti aukščiausius moralumo standartus [...] yra, manyčiau, destabilizuojantis faktorius mūsų politikoje“. Taip kalba aukščiausi mūsų šalies pareigūnai, stichiniai makiavelizmo adeptai. Nemanyčiau, kad jie yra skaitę N. Machiaveli. Tai tik įrodo, kad makiavelizmas atspindi tam tikro laikotarpio epochos dvasią. Atrofuotas makiavelizmas apsitreškia dvasinės krizės metu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Politika; Moralė; Makiavelizmas; Koncepcija.
ENSome of N. Machiavelli's ideas have been known in Lithuania since the XVI century. The article seeks to find the principal differences between the authentic concepts of the Italian thinker and the Machiavellianism that rejects any moral norms in politics. In modern Lithuania, some politicians are trying to follow the brutal Machiavellianism without any scruples. For example, Algirdas Brazauskas claims: "There are no moral issues without legal issues". Artūras Zuokas is of the same opinion: "In my opinion, to now raise the standards of highest morality [...] is a destabilizing factor in our politics". This is what the Lithuanian high-ranking politicians, spontaneous adepts of Machiavellianism, are saying. I do not think they have read N. Machiavelli. This only proves that Machiavellianism reflects the spirit of the era of a certain period. This atrophied Machiavellianism manifests itself in the times of spiritual crisis.