Techninė anestezija, aparatas, žaidimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Techninė anestezija, aparatas, žaidimas
Alternative Title:
Technical anesthesia, apparatus, play
In the Journal:
Logos (Vilnius), 2015, 83, p. 26-33
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTSuvokiant ir tyrinėjant medijas kaip žmogaus tęsinius, galima pastebėti, jog medija ne tik pratęsia juslę ar organą sukurdama įtarpintą kontaktą, bet ir anestezuoja bei saugo subjektą nuo sužalojimo. Medijų raidoje aptinkama tendencija nuo haptinio smurto izoliuotis vis radikalesne aplinkos vizualizacija ir virtualizacija. Postindustrinėje epochoje šią tendenciją palaiko aparatai, tampantys vis autonomiškesni ir nebepaklūstantys žmogaus valiai. Nepaisant vis didesnio komforto ir saugumo garantijos, individas aparate praranda laivę ir degraduoja iki funkcionieriaus, tai yra aparato funkcijos. Viena iš kritinės medijų teorijos siūlomų emancipacijos galimybių yra žaidimas aparate ir su juo, laisvai judant tarp linijinės rašto ir plokštuminės atvaizdo komunikacijos sferų.

ENResearch in media studies shows that media not only extend our sense-organs via some established mediated contact but also protects a subject from painful sensations through some kind of anesthetic intervention. The development of media seems to follow a general tendency to move away from so-called "haptic violence" toward a more and more radical visualization and virtualization of the human environment. In the post-industrial society this tendency is supported by apparatuses that are gradually becoming more and more independent from human control. Apparatuses provide comfort and safety to a subject, but at the same time, they also degrade a subject to the status of a mere functionary, or in other words, they simply subjugate subjects to the function of the apparatus. According to critical media theory, one of the ways for a subject to emancipate herself from an apparatus would be to engage in a play with it and to move freely between two communication spheres of linear writing and of surface image.

ISSN:
0868-7692
Related Publications:
Globalus naujųjų medijų atvėsimas. Logos (Vilnius). 2020, 105, p. 71-78.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/87226
Updated:
2020-09-01 16:26:41
Metrics:
Views: 31    Downloads: 2
Export: