LTStraipsnyje siekiama tematizuoti Gilles'io Deleuze'o sukurtų „kūno be organų“ ir „geismo mašinų“ sąvokų prasmę, jų tarpusavio sąveikos ypatumus. Taip pat parodoma, kaip šios sąvokos gali būti produktyviai taikomos socialinės tikrovės analizei. Remiantis G. Deleuze'o tekstų analize išskiriamos trys sociumo stadijos: laukinių, arba nomadų; despotiška, arba imperinė; kapitalistinė. Daugiausia dėmesio skiriama laukinių ir imperinei socialumo stadijų analizei. Tačiau pagrindinis straipsnio tikslas – ne tik parodyti skirtumus tarp šių dviejų sociumų stadijų, bet ir pagrįsti tezę, kad laukinių, arba nomadų, sociumo organizacija numato ir steigia kūnišką mnemotechniką, o imperinė sociumo organizacija, paneigdama ir transformuodama pirmąją, numato naują transcendentalinę sąmonės atmintį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kūnas be organų; Geismo mašinos; Kūniškoji mnemotechnika; Body without organs; Desire-machines; Bodily mnemonics.
ENArticle is devoted to elaborate the meanings of Deleuzean concepts "body without organs" and "desire-machines" and discuss their interplay. The article sees how these concepts are applied to the analysis of social reality. According to G. Deleuze there are three – nomadic, barbarian despotic or imperial, and capitalistic – social stages. The article deals with the primitive and despotic social stages. The main aim of the article is to justify the thesis that the primitive social organization presupposes and initiates a peculiar bodily mnemonics. And despotic social stage, on the contrary, transforms primitive social organization, denies bodily mnemonics and presupposes new memory of transcendental consciousness. [From the publication]