LTStraipsnyje analizuojamos kino filosofijos galimybės sąlygos. Pabrėžiama, jog kino filosofija kaip specifinis kino apmąstymo būdas ilgą laiką negalėjo atsirasti dėl kino ir filosofijos tarpusavio priešiškumo. Kino filosofijos prielaidų ieškoma ne filosofų tekstuose, bet išskiriant tris specifinius kalbos apie kiną būdus – kinematografininko diskursą, kino istoriko diskursą ir filosofo diskursą. Atskleidžiami santykiai tarp šių trijų diskursų, apžvelgiamos perėjimo iš vieno diskurso į kitą sąlygos. Konstatuojama, jog kino filosofija nepriklauso vien akademinei filosofijai. Kino filosofijos diskursą gali reprezentuoti ir kino menininkai, ir kino istorikai, peržengiantys kino ar meno ribas ir įrašantys kino faktus bei procesus į platesnes prasmės sistemas, reikalaujančias filosofinės interpretacijos. [Iš leidinio]
ENConditions of possibility of film philosophy are analyzed and discussed in the paper. It was not possible for film philosophy, as specific way of film interpretation, to appear because of the mutual hostility of philosophy to cinema and, vice versa, cinema to philosophy. It was searched for the preconditions of film philosophy not in works of philosophers but in three discourses on cinema. Film philosophy presents itself as the third discourse, following the first discourse, that of cinematographer, and the second discourse, that of film historian. The relations among those three cinematic discourses are examined. The conditions for transition from one discourse to the other are overviewed. It is concluded that the film philosophy discourse is not the propriety of academic philosophy alone. This kind of discourse could be represented by film makers and film historians who go beyond the limits of art discourse and seek to inscribe cinema into broader systems of understanding, philosophy here included. [From the publication]