The Application of thomistic ethics in media: the problem of consumer's

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Application of thomistic ethics in media: the problem of consumer's/creator's moral responsibility
Alternative Title:
Tomistinės etikos principų taikymas medijose: vartotojo/kūrėjo moralinės atsakomybės problema
In the Book:
Keywords:
LT
Etika / Ethics; Medijos / Media.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas tomistinės etikos principų taikymas medijose, kaip teorinis eksperimentas. Šio teorinio eksperimento tikslas: ištirti, ar tomistinės etikos modelis gali tapti vertybiniu medijų etikos pagrindu, praktiškai taikomu internete. Straipsnyje keliama problema: dėl medijų vartotojo/kūrėjo galimybės disponuoti neribotomis virtualiomis tapatybėmis interneto erdvėje tampa sudėtinga apibrėžti moralinę atsakomybę ir moralinius konkrečių veiksmų orientyrus. Todėl reliatyvių moralės modelių daugybškumo fone būtina nustatyti medijų vartotojo/kūrėjo etinį elgesį reglamentuojančias bendras taisykles. Straipsnyje ginama pagrindinė tezė: eksperimentinis tomistinės etikos principų taikymas medijose galėtų: 1) suteikti bendrus moralės kriterijus, apibrėžiančius medijų vartotojo/kūrėjo veiksmus; 2) pasiūlyti aiškų, racionalų krikščioniškųjų vertybių modelį kaip alternatyvą moralinių modelių daugybiškumo chaosui internete; 3) prisidėti prie daugelio dabartinių medijų etikos lauko problemų sprendimo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Medijos; Medijų etika; Tomistinė etika; Medijų vartotojas/kūrėjas; Moralinė atsakomybė; Media; Media ethics; Thomistic ethics; Media consumer/creator; Moral responsibility.

ENThis paper analyzes the application of thomistic ethics principles to media as a theoretical experiment. The aim of this theoretical experiment is: to investigate, or the model of thomistic ethics can become a valuable basis of media ethics, which is in the practically application of the internet. The article raises the problem: because media consumer/creator has the ability to dispose of virtual unlimited identities in the internet space, it makes difficult to define the moral responsibility and moral landmarks for specific actions. Therefore, it is necessary to establish the common rules which can govern the ethical behavior of media consumer's/creator's in the background of relative moral models. The article defends the main thesis: experimental application of thomistic ethics principles to media is able : 1) to provide common standards of morality that could define media consumer‘s/creator‘s actions; 2) to suggest a clear, rational model of christian values as an alternative of the chaos of moral models in the internet; 3) to contribute to a solution of many current problems in the media ethics field. [From the publication]

ISBN:
9789955188582
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/85154
Updated:
2022-01-28 20:31:10
Metrics:
Views: 8
Export: