Specialiųjų mokyklų elementoriai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Specialiųjų mokyklų elementoriai
Alternative Title:
Primers for schools for children with special needs
Keywords:
LT
Pedagogika / Pedagogy; Rašyba. Skyryba. Ortografija / Spelling. Punctation. Orthography.
Summary / Abstract:

LTKnygoje „Lietuviški elementoriai“ aptariami ir pradžiamoksliai vaikams su negalia. Socialinių mokslų daktaras, profesorius Jonas Ambrukaitis straipsnyje „Specialiųjų mokyklų elementoriai“ pamini Vandos Jurgutienės ir Liudvikos Tomkytės elementorių „ABC“ - pirmąjį vadovėlį, kuriame pagal specialią gimtosios kalbos mokymo metodiką stengiamasi pritaikyti mokomąją medžiagą protiškai atsilikusiems vaikams, detaliai analizuoja mokytojo Juozo Danilavičiaus „Aušrelę“, nurodo, kad joje, beveik nuosekliai remiantis garsų analizės ir sintezės metodo reikalavimais, sėkmingai derinami pradinio skaitymo ir specialiosios mokyklos mokinių šnekamosios kalbos koreguojamojo ugdymo tikslai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elementorius; Pradžiamoksliai; Rašymas; Švietimas; Didaktika; Pedagogika; Teaching; Writing; Education; Didactics; Pedagogy.

ENThe book Lietuviški elementariai also discusses the primers for children with special needs. In his paper ‘Primers for schools for children with special needs’, the doctor of social sciences, professor Jonas Ambrukaitis mentions the primer ABС by Vanda Jurgutienė and Liudvika Tomkytė. It is the first primer in which, following a special methodology for the teaching of native language, attempts are made to adapt the teaching materials for mentally retarded children. The author offers a detailed analysis of the Aušrele (The Dawn) by the teacher Juozas Danilavičius and points out that this primer, based on more or less consistent adherence to the requirement of the method of sound analysis and synthesis, successfully combines the objectives of elementary reading and corrective development of the spoken language of children with special needs. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/84574
Updated:
2022-01-07 10:56:13
Metrics:
Views: 23
Export: