Greito proceso administracinių ginčų komisijoje koreliacija su asmens teise į teisingą procesą

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Greito proceso administracinių ginčų komisijoje koreliacija su asmens teise į teisingą procesą
Alternative Title:
Right to fast case trial in administrative dispute comission correlation with individuals right to due process
In the Journal:
Visuomenės saugumas ir viešoji tvarka [Public security and public order]. 2019, 23, p. 17-32
Keywords:
LT
Administracinė teisė / Administrative law.
Summary / Abstract:

LTAdministracinių ginčų komisija, siekdama užtikrinti asmens teisę į teisingą administracinį procesą, privalo paisyti greito ir neformalaus proceso imperatyvų. Tačiau derinant minėtas kategorijas neišvengiamai susiduriama su iššūkiais. Straipsnyje siekiama atskleisti greito proceso administracinių ginčų komisijoje koreliacijos su pareiga užtikrinti asmens teisę į teisingą procesą praktinius probleminius aspektus ir pateikti problemų sprendimo galimus būdus. Straipsnyje aptariamas skundo (prašymo) nagrinėjimo terminus nustatantis teisinis reglamentavimas. Statistinių duomenų pagrindu išryškinamos galimos probleminės situacijos. Atliekama teisės aktais nustatytų administracinių skundų nagrinėjimo terminų administracinių ginčų komisijoje, administraciniame teisme ir mokestinius ginčus nagrinėjančiose institucijose lyginamoji analizė.Straipsnyje daroma išvada, kad imperatyvūs trumpi terminai gali būti priežastimi, trukdančia atlikti tam tikrus procesinius veiksmus, kurie yra labai svarbūs nustatant tiesą administracinėje byloje. Be to, tikslinga koreguoti teisinį reglamentavimą ir nustatyti, kad prireikus motyvuotu administracinių ginčų komisijos sprendimu bendras skundo (prašymo) nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas dar 20 darbo dienų, įvertinant šiuos pagrindus: kai siekiant išsamiai atskleisti bylos esmę ir ištirti visas administracinei bylai reikšmingas aplinkybes būtina apklausti specialistą arba gauti eksperto išvadą; kai į administracinio ginčo nagrinėjimą būtina įtraukti trečiuosius suinteresuotus asmenis, kurie anksčiau nebuvo įtraukti į procesą; kai tikslinga kviesti liudytojus, apie kurių buvimą anksčiau šalys nebuvo nurodžiusios; kai pareiškėjas (pareiškėjai) ir atsakovas ketina pasirašyti taikos sutartį dėl ginčo dalyko. Siūloma teisiniu reguliavimu nustatyti lankstesnį termino skundui (prašymui) išnagrinėti nustatymo mechanizmą, jeigu yra tikslinamas skundas (prašymas). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Administracinis procesas; Administraciniai ginčai; Administraciniai ginčai; Greitas procesas; Išankstinis administracinių ginčų nagrinėjimas; Komisija; Terminas skundui nagrinėti; Administrative Dispute Commision; Administrative Dispute Commission; Administrative process; Operative process; Pre-trial administrative disputes resolution; Time limit for dealing with the complaint; Time limit for dealing with tje complaint.

ENAdministrative Dispute Commission, in order to ensure the individual‘s right to due process, must respect the imperatives of fast and informal process. However, then trying to combine these categories, challenges are imminent. The aim of the article is to reveal the practical problematic aspects of fast process correlation with practical problematic aspects of duty to ensure the individual‘s right to due process and possible ways to solve some practical problems in the Administrative Dispute Commission. Moreover, the article discusses the legal framework setting the time limits for dealing with a complaint. Also, based on statistical data some potential problematic situations are highlighted. A comparative analysis was made in order to reveal terms for dealing with administrative complaints in Administrative Dispute Commission, Administrative Court and Tax Dispute Commission.The article concludes that imperative short terms of complaint examination may interfere with certain procedural steps that are crucial to establish the truth in the administrative case. In addition, it is appropriate to adjust the legal framework to provide that general time limit for examination of complaint may be extended by another 20 working days, evaluating such basics as: necessity to interview a specialist or obtain an expert opinion, involve third parties, not previously involved in the process, also when it is appropriate to call witnesses, who have not been previously identified by the parties, and such cases where the applicant and the defendant intend to enter into a settlement. It is proposed to introduce more flexible mechanism for setting a time limit when the complaint is refined. In the course of investigation, the method of document analysis was used to investigate the relevant legal acts, analytical – critical method was appreciated to reveal practical problems of very short time limits for dealing with a complaint and peculiarities of correlation with the right to a fair trial; the method of scientific literature analyses was applied to evaluate the findings of the research of Lithuanian legal scholars, who had made investigations related to pre-trial dispute resolutions. [From the publication]

DOI:
10.13165/PSPO-19-23-02
ISSN:
2029-1701; 2335-2035
Subject:
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/84530
Updated:
2022-02-02 19:04:48
Metrics:
Views: 36    Downloads: 2
Export: