Kvapų taikymo galimybės kuriant organizacijos įvaizdį

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kvapų taikymo galimybės kuriant organizacijos įvaizdį
Alternative Title:
Possibilities of using scents, while creating an organization‘s image
In the Journal:
Sveikatos mokslai. 2018, t. 28, Nr. 6, p. 112-117
Keywords:
LT
Viešoji nuomonė / Public opinion.
Summary / Abstract:

LTŠiandieninės konkurencijos akivaizdoje organizacijos įvaizdis tapo ypač svarbia konkurencinio pranašumo įgijimo ir efektyvios veiklos vystymo priemone. Nors esama labai daug komunikacijos kanalų ir būdų, tačiau klientą pasiekti tenka vis sudėtingiau. Daugelis organizacijų stiprindamos savo įvaizdį vis dažniau pasitelkia sensorinę rinkodarą – komunikavimą per klientų pojūčius, dar kitaip vadinamą pojūčių marketingu. Mokslinėje literatūroje teigiama, jog pozityvias emocijas galima sužadinti tinkamai paveikiant visus penkis žmogaus pojūčius. Pojūčių marketingas padeda užmegzti emocinius ryšius su klientais, sukuria ilgalaikį lojalumą organizacijai. Tyrimo tikslas – atskleisti kvapų taikymo galimybes kuriant organizacijos įvaizdį. Kiekybinio tyrimo rezultatai atskleidė, kad, daugumos respondentų manymu, reprezentacinis kvapas yra „svarbus“ kuriant organizacijos įvaizdį. Organizacijos įvaizdžio kūrimui respondentai rinktųsi gaivius su citrusinių vaisių natomis, švelnius, subtilius arba neženkliai juntamus kvapus. Tyrimo rezultatai parodė, kad Kauno kolegijos veiklos bruožai: atsakomybė ir profesionalumas respondentams asocijuojasi su medienos kvapu, atvirumas ir pagarba su gėlių aromatu, o su bendruomeniškumu respondentams asocijuojasi žalumos ir citrusų kvapai. Respondentų manymu, tinkami įvairūs organizaciją reprezentuojantys kvapų panaudojimo būdai: aromatinės žvakės, aromatizatoriai ir aromatinės lazdelės. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Organizacijos įvaizdis; Pojūčių marketingas; Image of the organization; Image of the organization, sensory marketing; Sensory marketing.

ENIn today’s competitive world, the image of the organization has become a crucial factor in acquiring a competitive advantage and developing effective business. Although there are a lot of communication channels, it is becoming more and more complex to reach the customer. New approaches to reach the customers, many organizations are opting for using sensory marketing to enhance their image - communication through the customer’s senses. The different scientific literature states that positive emotions can be motivated by properly simulating the human senses. Sensory marketing could help to establish emotional relationships with clients as well as creates long-term loyalty to the organization. However, there is a lack of research in this topic, and the purpose of this study is to expose possibilities of using aromas to create the organization’s image. From the obtained results of this quantitative research revealed that, according to most of the respondents, a representative scent gives great value to the organization’s image. Also, to enhance the organization‘s image/ company image, respondents would prefer the fresh with citrus hints, mild, delicate or lightly sensed scents. Results of this research showed that traits of Kauno Kolegija/University of Applied Sciences activities: responsibility and professionalism is associated with the scent of wood, openness, and respect with a floral aroma and community spirit with verdure and citrus scents. [From the publication]

DOI:
10.5200/sm-hs.2018.081
ISSN:
1392-6373; 2335-867X
Related Publications:
Organizacijos strategijos ir vertybių sąsaja / Zita Monkevičienė, Laura Liugailaitė-Radzvickienė. Ekonomika ir vadyba. 2009, Nr. 14, p. 315-322.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83320
Updated:
2021-02-25 09:43:16
Metrics:
Views: 23    Downloads: 3
Export: