Pradinių klasių šokio pamokos kokybė Kupiškio rajono ugdymo administratorių supratimu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pradinių klasių šokio pamokos kokybė Kupiškio rajono ugdymo administratorių supratimu
Alternative Title:
Primary school dance lessons quality: education administrators' perception
In the Journal:
Keywords:
LT
Kupiškis; Lietuva (Lithuania); Pradinis ugdymas / Primary education; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjami pradinių klasių šokio pamokų kokybės bruožai, remiantis ugdymo administratorių supratimu. Švietimo skyriaus ir mokyklų administracijos darbuotojų interviu parodė, kad aktyvus mokinių dalyvavimas šokio pamokoje, teigiamos mokinių emocijos, mokinių motyvavimas ir šokio veiklos, teikiančios kasdienę naudą, bei šokio mokytojo specialisto aukšta motyvacija ir tinkama kvalifikacija bei įvairių ugdymo metodų taikymas yra pagrindiniai kokybiškos šokio pamokos bruožai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pradinės klasės; Ugdymo administratoriai; Šokio pamoka; Dance lesson; Education administrator; Primary education.

ENThe article deals with the problem of education administrators' perception of primary school dance lessons quality. This problem emerged while analysing literature and education documents as well as reports of the National School Assessment Agency on lessons quality in Lithuania. Having a goal to examine how municipality specialists and school headmasters understand quality of primary school dance lessons we implemented interview of seven persons working as education administrators in Kupiškis district in Lithuania in 2014-2015. Interview showed that according to education administrators high quality of dance lessons could be indicated when all children are involved in dance lessons activities, when they experience positive emotions during and after the class, when children are motivated to participate and feel everyday benefit of dance activities. Education administrators emphasized that high quality of dance lessons could be reached only when dance classes are taught by dance teacher specialist with high motivation, appropriate competences and qualification. [From the publication]

ISSN:
2538-7057
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/81734
Updated:
2020-04-18 07:38:08
Metrics:
Views: 24
Export: