Demografinių veiksnių įtaka mokinių atsakingumo išsivystymo lygiui.

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Demografinių veiksnių įtaka mokinių atsakingumo išsivystymo lygiui
Alternative Title:
The Influence of Demographic Factors on the Level of Development of Pupils’ Responsibility
In the Journal:
Pedagogika. 2002, 56, p. 163-168
Summary / Abstract:

LTAbiejų grupių respondentų nuomone, akivaizdi yra šeimos sudėties, iš dalies ir tėvų išsilavinimo įtaka. Pastebėtą didesnį pilnose šeimose augančių vaikų atsakingumą, matyt, lemia šių šeimų mikroklimatas, palankesnis tiek atsakingumo ugdymui, tiek jo raiškai. Daugiau aukštąjį išsilavinimą turinčių tėvų vaikų atsakingumas prilyginta I ir mažiau V lygiams (palyginus su turinčiųjų aukštesnįjį bei vidurinį išsilavinimą). Tačiau vaikų skaičius šeimoje, vaiko padėtis kitų vaikų atžvilgiu didesnio poveikio neturi. Nors atrodytų, jog tėvai turėtų skirtingai elgtis su vienturčiais ar vyresniaisiais vaikais, tyrimai rodo, kad tėvai visiems savo vaikams kelia daugmaž vienodus reikalavimus atsakingumo ugdymo ir raiškos srityje. Tokį tėvų požiūrį galima būtų vertinti kaip atsakingumo savybės aktualumo pripažinimą. Išsami duomenų analizė leidžia teigti, jog, nors demografiniai veiksniai ir turi tam tikros įtakos mokinių atsakingumui, jie nėra esminiai atsakingumo išsivystymo lygį lemiantys faktoriai. Jų daromos įtakos pažinimas sudarytų palankesnę aplinką efektyviam atsakingumo ugdymui.

ENThe importance to develop pupils’ responsibility is obvious, so we need to find the most effective means for this development. But at first, it is necessary to learn about factors and their groups, which influence the process of developing responsibility. Different demographic factors belong to one of these groups and one of the most important factors from this group is family. In this article, we are analyzing the dependence of the level of pupils’ responsibility development upon the different peculiarities of the family. Our research has shown that there is a link of direct dependence between the person’s responsibility, family structure, and parents’ intelligence, but there is no link between the level of responsibility and the number of children in the family. Though these factors are not essential for responsibility development, recognizing of the influence of these factors allow us organizing pupils’ responsibility development more effectively.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8167
Updated:
2018-12-20 22:55:20
Metrics:
Views: 28    Downloads: 1
Export: