LTStraipsnyje nagrinėjama turizmo sociokultūrinio poveikio įtaka priimančios šalies visuomenės ir turistų tarpusavio sąveikai ir šios sąveikos inicijuojamiems santykiams. Tinkamai valdomas turizmas skatina imtis atitinkamų prevencinių priemonių, puoselėjant aplinką bei analizuojant sociokultūrinį poveikį dualumo požiūriu. Siekiant tinkamai parengti turizmo plėtros ir naujų turizmo produktų strategijas turizmui patraukliose vietovėse ar šalyje dažnai susiduriama su sociokultūrinio tyrimo problemiškumu ir sudėtingumu.
ENThe article deals with causes and effects of the duality of tourism sociocultural influence in the travel destination countries. Negative causes of sociocultural influence have an effect on host society of destination, on cultural and environment resources disappearance and the target travel customer segments. The most important problem is the evaluation and research of tourism sociocultural influence duality. The researching of sociocultural influence helps to define the goals of tourism development and differentiation of tourism product level.