Eristinis argumentavimas politinėje reklamoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Eristinis argumentavimas politinėje reklamoje
Alternative Title:
Eristic argumentation in political advertising
In the Journal:
Žmogus ir žodis [Man and the Word]. 2018, 3, p. 74-82
Keywords:
LT
Reklama / Advertising; Retorika / Rhetoric.
Summary / Abstract:

LTRetorika – universali įtikinėjimo sistema, gebėjimas atrasti įtikinimo būdus ir priemones kiekvienu konkrečiu atveju. Įtikinimo proceso esminė dalis – argumentavimas – yra retorikos mokslo šerdis. Straipsnyje pristatomo tyrimo objektas – politinio diskurso argumentacijos lygmuo. Įvairių reklamos formų argumentacijos ypatybių analizė atskleidžia, kad eristinė argumentacija yra vyraujanti argumentacijos rūšis reklamoje. Paveikiuosiuose diskursuose eristiniai argumentai pasitelkiami dažnai, politiniame diskurse tam įtakos turi konkurenciniai santykiai, populiarumo vaikymasis, kova dėl valdžios, kuri įvairių, ypač per priešrinkimų debatus įgyja žodinio ginčo pavidalą. Tirti politinių reklamų pavyzdžiai atskleidžia, kad eristinėmis gudrybėmis vadinami argumentavimo modeliai politiniame diskurse funkcionuoja kaip paveikaus diskurso kūrimo strategija, turinti padėti pelnyti auditorijos simpatijas ir palankumą, kurti bendrystės ir bendradarbiavimo tarp politiko ir auditorijos regimybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Retorika; Persvazija; Eristika; Eristinis argumentavimas; Politinė reklama; Rhetoric; Persuasion; Eristic; Eristic argumentation; Political advertising.

ENRhetoric is a universal persuasion system: it is the ability to discover persuasive ways and means in each particular case. The essential part of the convincing process – argumentation – becomes the core of the rhetoric science. The article deals with the argumentation level of political discourse, specifically with political advertising. The aim of the article is to elucidate the concept of eristic and eristic arguments, as well as reveal the universal character of rhetorical persuasion – to identify and explain the dominant models of eristic reasoning in political advertising. Eristic arguments are considered as logical fallacies, unreliable arguments, but classical rhetoric justifies the ethical use of sophismata and eristic ways in persuasive discourses. Eristic argumentation is ethical as long as the addressee is free to accept or reject the arguments put forward, so the eristic must be understood further because we can identify and reveal false statements. An analysis of the peculiarities of argumentation of various forms of advertising reveals that eristic argumentation is the predominant kind of argumentation in advertising. The choise of eristic argumentation in political discourse is influenced by the competitive mode of elections, clearly seen in the pre-election debates and other verbal form of dispute. [From the publication]

DOI:
10.15823/zz.2018.18
ISSN:
1392-8600; 1822-7805
Related Publications:
  • Eristinis argumentavimas reklamoje / Skirmantė Biržietienė, Eglė Gabrėnaitė. Respectus philologicus. 2014, Nr. 26 (31), p. 190-202.
  • Logika / Rimgaudas Bubelis, Virginija Jakimenko. Vilnius : Lietuvos teisės universiteto Leidybos centras, 2003. 2 d. (168, 240 p.).
  • Nuosakos kategorijos struktūra / Axel Holvoet, Artūras Judžentis. Gramatinių kategorijų tyrimai / Axel Holvoet, Loreta Semėnienė (red.). Vilnius: Lietuvių kalbos institutas, 2004. P. 77-104.
  • Reklamos topika: persvazijos instrumentai : disertacija / Eglė Gabrėnaitė. Vilnius, 2010. 231 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/80133
Updated:
2019-11-12 15:50:48
Metrics:
Views: 31    Downloads: 12
Export: