LTŠiuolaikinės interneto technologijos suteikia galimybę jas naudoti kaip edukacines aplinkas, skirtas personalizuotam mokymui(si) įtraukiant interaktyvius mokymosi objektus. Integruotų mokymo(si) aplinkų projektavimo ir kūrimo sprendimų jau yra pasiūlyta, tačiau mokymui(si) labiau tinkamos semantinio saityno paslaugomis grįstos aplinkos dar tebėra ankstyvos plėtros stadijoje. Todėl kyla būtinybė unifikuoti mokymo(si) aplinkų standartus, integruoti semantinio saityno technologijų paslaugomis grįstas aplinkas į jau naudojamas, tobulinti sukurtus ir kurti naujus mokymo(si) objektus. Straipsnyje siekiama atsakyti į klausimą, kaip pagerinti e-mokymo(si) kursų projektavimą ir kūrimą, į juos įtraukiant semantinius mokymo(si) objektus. Tyrimo tikslas – sukurti semantinių mokymosi objektų projektavimo modelį, susiejant jį su edukacinės sistemos architektūra. Eksperimentinė tyrimo dalis tiria modelio poveikį e-mokymo(si) kurso projektavimo proceso kokybei. Pasiūlytas modelis yra tinkamas e-mokymo(si) sistemų, pagrįstų semantinių mokymosi objektų naudojimu, įgyvendinimui. Modelyje numatytas ontologijų kūrimas, ontologijomis grįstos mokymo(si) išteklių anotacijos, išteklių naudojimas kursams kurti ir kursų pateikimas naudojant e-mokymo(si) platformas.
ENNowadays the web can serve as a perfect technological environment for personalized learning which is suggested by educators and based on interactive learning objects. While a range of technological solutions for the development of integrated e-learning environments already exists, the most appropriate solutions require further improvement of the implementation of novel learning objects, unification of standardization and integration of learning environments, based on semantic web services that are still in the early stages of development. The aim of the research is to create a model for the development of semantic learning objects, connect it with the architecture of the educational system for semantic learning object design and to present the experimental part of the model’s impact on the course design process. The paper presents the research with the main question on how to improve the e-learning course with semantic learning objects by exploring the application of learning object design approaches, usability, performing modern training facilities and the learning object design model based on semantic web technologies.