Analysis of environmental quality of pedestrian zones in Lithuanian cities

Rinkinys:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšis:
Straipsnis / Article
Kalba:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Antraštė:
Analysis of environmental quality of pedestrian zones in Lithuanian cities
Kita antraštė:
Pėsčiųjų zonų aplinkos kokybės analizė Lietuvos miestuose
Leidinyje:
Žemės ūkio mokslai [Agricultural sciences], 2018, t. 25, Nr. 2, p. 108-115
Santrauka / Anotacija:

LTSparčiai augant urbanizacijos lygiui, automobilizacijai, didėja ir aplinkos tarša bei triukšmas. Tai neigiamai veikia aplinkos kokybę ir gyventojų sveikatą. Siekdamos sumažinti neigiamą poveikį aplinkai, nemažai šalių planuoja visiškai arba iš dalies atsisakyti / riboti transporto priemonių eismą miesto centruose, plėsti ir kurti pėsčiųjų zonas. Lietuvos didžiuosiuose miestuose (Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje) nors pėsčiųjų zonos iš dalies atribotos nuo transporto eismo, tačiau jose triukšmas viršija, o tarša siekia aukščiausią leistiną normą, kuri sparčiai augant automobilizacijai, ypač piko ar didesnių renginių metu, gali viršyti leistinas normas. Nustatyta, kad ypač Kauno ir Klaipėdos miestų pėsčiųjų zonose svarbu skirti daugiau dėmesio aplinkosaugai. Atsižvelgiant į esamos padėties analizę ir ekspertų nuomonę, svarbu uždrausti arba bent riboti (pvz., savaitgaliais) automobilių eismą šalia pėsčiųjų zonų esančiose gatvėse.

ENThe rapidly growing level of urbanisation and automobilization in large cities as well as nearby towns, townships and villages increases the environmental pollution and noise that in turn negatively influence environmental quality and the health of residents. In order to reduce the negative influence on the environment especially in large cities, a great number of countries are planning to fully or partially stop using/restrict the use of vehicles in city centres by developing and creating pedestrian zones. Although pedestrian zones in large Lithuanian cities (Vilnius, Kaunas and Klaipėda) are partially isolated from vehicle traffic, the noise in such zones exceeds and the pollution reaches the highest permissible limits, which may be surpassed due to the increasing automobilization during rush hours or larger events. Having carried out the research, it was determined that it is vital to pay more attention to the factors of environmental protection, especially in the pedestrian zones located in Kaunas and Klaipėda cities. Therefore, in order to improve environmental quality based on the analysis of the current situation and the expert opinion, it is important to ban or partially restrict (at least on weekends) car traffic in adjacent streets as well as the pedestrian zones themselves.

DOI:
10.6001/zemesukiomokslai.v25i2.3756
ISSN:
1392-0200; 2424-4120
Nuoroda į įrašą:
https://www.lituanistika.lt/content/79188
Atnaujinta:
2020-04-18 07:35:01
Metrika:
Peržiūros: 24
Eksportas: