LTStebint studentų mokymąsi muzikos, būna apmaudu, kai jie, pasiekę tam tikrus muzikos mokymosi rezultatus, koncerto metu patiria didelę nesėkmę. Šio straipsnio tikslas - nustatyti, kada natūralus jaudinimasis virsta scenos baime, patikrinti prielaidą, kad natūralus jaudinimasis yra teigiama sąlyga kūrybiniam susitelkimui, o didelė įtampa, pereinanti į scenos baimę, padidina nesėkmę ugdymo procese. Objektas - universitetinis muzikos mokytojų rengimas. Tyrimo metodika. Vilniaus pedagoginiame universitete buvo atliktas tyrimas, kurį sudarė teorinė (anketinė apklausa) ir praktinė (grojimas scenoje) dalys. Tyrimo metu norėta patikrinti prielaidą, kad natūralus jaudinimasis yra teigiama sąlyga kūrybiniam susitelkimui, o didelė įtampa padidina nesėkmę. Tyrime dalyvavo 40 Pedagogikos ir psichologijos fakulteto muzikos specialybės studentų.
ENMost of the people find themselves in the position of stage performer (e.g., while doing public speaking, reporting, singing, playing etc.) and experience specific tension sooner or later. The degree of anxiety has a different impact on different performers. Often, one is unaware of how to get rid of feelingslike excitement, anxiety, and fear, which constantly accompany him or herbecause of lack of psychological knowledge concerning self-regulation. While observing the qualitative process in student education, it is disap-pointing when one has to face a high failure quotient at the final stage when results are supplied. So the aim of this article was to determine when natural excitement turns in to stage fear and also to prove the assumption that natural anxiety is a positive condition for creative concentration, and great tension, which becomes stage fear, increases the quotient of failure in the process of education.