LTŠio straipsnio tikslas – atskleisti primojo kurso studentų vertybių hierarchinės struktūros sudėtingumą ir įvairiapusiškumą. Tyrimo metu vertybinių orientacijų hierarchinėje struktūroje išryškėjo skirtumai, sąlygoti lyties. Nors kai kurias vertybes tiriamieji įvertino beveik vienodai (kūryba, grožis, geri ir ištikimi draugai), tačiau daugeliu atvejų skirtumas tarp merginų ir vaikinų įvertinimų buvo statistiškai patikimas. Merginų ir vaikinų nuomonės ypač skyrėsi vertinant meilę, laimingą šeimyninį gyvenimą ir pažinimą. Merginoms šios vertybės buvo reikšmingesnės. Vaikinams svarbesnės buvo tokios vertybės, kaip materialiai aprūpintas gyvenimas, poelgių laisvė ir nepriklausomybė, aktyvus ir veiklus gyvenimas. Nustatytos pagrindinės pirmojo kurso studentų „vidinių motyvacinių konfliktų“ (laimingas šeimyninis gyvenimas, materialiai aprūpintas gyvenimas) ir „vidinio“ vakuumo (aktyvus, veiklus gyvenimas, poelgių nepriklausomybė, pažinimas, kūryba, grožis) sritys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Studentai; Vertybės.
ENThe objective of the article is to reveal complexity and versatility of structure of values of first year students. During the research differences in value priority structure determined by gender were defined. Although some values were ranked by the respondents almost equally (creativity, beauty, good and faithful friends), nonetheless in many cases the difference between ranking by girls and boys was statistically significant. Opinions of girls and boys differed evidently on love, happy family life and cognition. These values were more important for girls. Boys held more important such values as material well-being, freedom and independence, active lifestyle. First-year students’ main areas of “internal motivation conflicts” (happy family life, material well-being) and “internal” vacuum (active lifestyle, freedom and independence, cognition, creativity, beauty) were defined.