LTProblemos aktualumas. Vienodos formulės, kuri tiktų kiekvieno neįgalaus ugdytinio integracijai, nėra, kadangi skiriasi kiekvieno asmens gebėjimai, poreikiai ir pasirinkimas. Vienoda tik tai, kad visi turi prigimtinę teisę visapusiškai dalyvauti visuomenės gyvenime, todėl būtina atrasti būdus, palengvinančius neįgaliųjų integraciją. Tyrimo objektas-sveikųjų ir neįgaliųjų vaikų sąveika muzikinio ugdymo procese, sritis - požiūrio kitimas į neįgaliuosius. Tikslas. Siekiant, kad neįgaliųjų integracija netaptų formalia, mechaniškai integruojant ugdytinius į sveikųjų vaikų klases ir paliekant juos adaptuotis, būtina atrasti priemones, padedančias keisti visuomenės požiūrį į neįgaliųjų potencines galimybes, skatinti socialinį sąmoningumą, ugdyti dvasingumą. Hipotezė. Požiūrio kaitą galėtų lemti sveikųjų ir neįgaliųjų vaikų buvimas drauge, užsiimant bendra veikla - muzikavimu. Tai sušvelnintų bendravimo metu kilusį disonansą, atsirandantį dėl nežinojimo apie sutrikusios sveikatos vaikų galimybes. Su tuo, ką sveikųjų vaikų šeimos nariai sužino per radiją, spaudą ar televiziją, integruotų klasių mokiniai susiduria nuolat bendraudami su kitokiais vaikais. Siekiant tikslo buvo iškelti uždaviniai: • nustatyti sveikųjų požiūrio į neįgaliuosius tendenciją; • sudaryti sąlygas neįgaliesiems ir sveikiesiems būti drauge, užsiimant panašia (šiuo atveju muzikine) veikla, parengti integruoto muzikinio mokymo modelį; • ištirti, ar keičiasi sveikųjų vaikų ir mokytojų požiūris. Tyrimo metodai: spausdintų šaltinių analizė, anketos, pokalbiai, interviu, stebėjimas.
ENOur society is learning to meet disabled, to overcome the feeling of problematic communication. There are many ways to integrate disabled into society. Musical activity is one of them. Hypothetical idea is: attitudes of healthy part of society toward disabled change, when children are learning together, when they are involved into the same activity, and the more time they spend together in the activity, the better they know each other. The author explains the nature of attitudes and attitude change, gives some facts about relationship between attitudes and moral behavior. Teachers are worried about their ability to teach handicaped children. Studies show that integrated teaching does have positive effects - When attitudes are positive or change toward disabled teaching can be extremely rewarding: disabled children have opportunities for success and to participate in both - individual and cooperative activities. The role of educator is very important, besause he helps not only for disabled to obtain new skills, but encourages healthy children to express and clarify their values on this topic.