Etnokultūrinis tapatumas ir lietuvių tradicinės skaros

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Etnokultūrinis tapatumas ir lietuvių tradicinės skaros
In the Journal:
Liaudies kultūra. 2001, Nr. 6, p. 7-11
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tyrimo objektas - lietuvių etnokultūrinis (tautinis) tapatumas ir jo išraiška tradicinėmis skaromis. Tikslas – aptarti etnokultūrinio (tautinio) tapatumo sampratą, tirti tapatumo išraiškos bruožus, atsispindinčius moterų tradicinėse skarose. XIX-XX a. pradžioje etnokultūrinis tapatumas atsispindėjo ir savitomis skarų spalvomis, ornamentikos bruožais, vietiniais pavadinimais. XX a. antroje pusėje tradicinių skarų dėvėsena įgijo tautinio tapatumo lygmenį. Skaros dėvėtos dvejopos: autentiškos ir stilizuotos. Be tautinės savimonės, istorinės atminties raiškos, tradicinės skaros naudojamos norint parodyti ryšį su liaudiškomis tradicijomis arba išreikšti savitą estetinį skonį.

ENThe study subject of the article is Lithuanian ethno-cultural (national) identity and its expression in patterns of traditional shawls. The aim – to discuss the conception of ethno-cultural (national) identity; to investigate features of expression of this identity reflected in traditional shawls of women. The XIX century and the beginning of the XX century saw a reflection of ethno-cultural identity in terms of original colours of shawls, their ornaments and local names. Wearing of traditional shawls at the second half of the XX century gained a level of national identity. There are two types of shawls for wearing: authentic and stylized. In line with national self-consciousness and expression of historical memory tradition, shawls are used in order to demonstrate a connection with folk traditions or to express particular aesthetic style.

ISSN:
0236-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/7752
Updated:
2018-12-17 10:50:21
Metrics:
Views: 79    Downloads: 9
Export: