LTMokslinėje literatūroje ieškoma atsakymų į klausimą, kaip vyriausybės gali paveikti ūkių konkurencingumą; koks skirtingų vyriausybės intervencinių priemonių efektyvumas; kaip išteklių (finansinių, kapitalo, žmogiškųjų) prieinamumas ir kokybė siejasi su konkurencingumu; kaip matuoti konkurencingumą; kokia žmogiškojo veiksnio įtaka konkurencingumui; kas lemia ūkinio vieneto elgseną; kaip mokymas paveikia šią elgseną, o per ją – ir konkurencingumą; keliamas klausimas, ar galima mokymu sukelti elgsenos, atitinkamai ir konkurencingumo pokyčius. Konkurencingumo reguliavimas yra konkurencinių pranašumų ir bihevioristinių ekonominių teorijų tyrimo objektas (Porter, 1990; DEFRA, 2002; Boyle, 2002; Bojnec, 2009; Latruffe, 2010; Europos Komisija, 2010; 2012; Aiginger, 2013).
ENThe relevance of the research. Scientists are searching for answers to the question how the Government can affect the competitiveness of farms; What is the effectiveness of the different government intervention measures; how the availability and quality of the resources (financial, human, capital) relates to the competitiveness; How to measure competitiveness; What is the influence of the human factor to competitiveness; What determines the behaviour of the economic unit; how training can affect behaviour and competitiveness; the question is whether it is possible to cause changes in behaviour and competitiveness with training.