Vokalinis ugdymas neformaliojo švietimo įstaigose: vaikų vokalinės džiazo studijos atvejis

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Vokalinis ugdymas neformaliojo švietimo įstaigose: vaikų vokalinės džiazo studijos atvejis
Alternative Title:
Vocal education in non-formal institutions: a case study at a children’s vocal jazz studio
In the Book:
Mokslu grįsto švietimo link / sudarytojos: Daiva Jakavonytė-Staškuvienė, Emilija Sakadolskienė. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017. P. 633-661
Keywords:
LT
Kūrybiškumas / Creativity; Meninis ugdymas / Art education; Švietimas. Švietimo politika / Education. Education policy.
Summary / Abstract:

LTDainavimas, kaip vienas svarbiausių muzikinio ugdymo komponentų, užima svarbią vietą tiek formaliojo, tiek neformaliojo švietimo srityje. Džiazinis dainavimas vaikų vokaliniam ugdymui pradinėse klasėse yra naudojamas (su nedidelėmis išimtimis) neformaliojo švietimo institucijose, nes muzikinis ugdymas Lietuvos bendrojo ugdymo įstaigose tik fragmentiškai siejamas su džiazo muzika. Pradinių klasių vaikų vokalinis ugdymas, remiantis džiazo muzika, yra sudėtingas procesas, natūraliai iškeliantis klausimų, ar jis turėtų būti taikomas muzikinio vaikų ugdymo procese ir kiek plačiai tai turėtų būti daroma. Atvejo tyrimu nustatyta, kad tyrimo dalyviai akcentuoja džiazinio dainavimo kaip muzikinio ugdymo formos aktualumą, pabrėždami ne tik poveikį vaikų muzikiniams gebėjimams, bet ir visam asmenybės tobulėjimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vokalinis ugdymas; Džiazinis dainavimas; Neformalusis švietimas; Muzikinis ugdymas; Improvizacija; Kūrybiškumas; Vocal education; Jazz singing; Non-formal education; Music education; Improvisation; Creativity.

ENSinging is one of the most important components of music education, playing an important role in both formal and non-formal education. Vocal jazz for primary-age children is usually offered in non-formal education institutions (with minor exceptions), as jazz constitutes only a fragment of music education in the general education schools of Lithuania. Vocal education of primary pupils through jazz is a complicated process, naturally posing a number of questions: should it be applied in children’s music education and to what extent? The case study has revealed that research participants emphasise the significance of vocal jazz as a form of music education, highlighting its impact not only on children’s music skills, but also their overall character. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/76813
Updated:
2022-01-01 08:24:34
Metrics:
Views: 19
Export: