LTPirmoji straipsnio dalis skirta parapijos kunigo andragoginių funkcijų ir jų plėtros galimybių bendruomenės veikloje teorinėms prielaidoms atskleisti. Antroji - empiriniam tyrimui, siekiant pristatyti X bendruomenės narių požiūrį į parapijos kunigo atliekamas andragogines funkcijas bendruomenėje ir joms realizuoti būtinas kompetencijas. Straipsnyje pagrindžiamos religinių konfesijų lyderių- parapijos kunigų vykdomos andragogines funkcijos, jų plėtros galimybės, bendradarbiaujant su suaugusiųjų švietėjais, andragogais, keičiantis patirtimi ir veikiant kartu bendruomenės labui. Parengta empirinio tyrimo metodika galėtų padėti ir kitų parapijų kunigams realizuojant andragogines funkcijas bendruomenės veikloje. Straipsnyje pateikiamos rekomendacijos andragogams ir religinių konfesijų vadovams - parapijos kunigams andragoginių funkcijų realizavimo tobulinimo aspektu.
ENThe first part of the article is intended to reveal theoretical assumptions for a parish priest’s andragogical functions and possibilities for expansion thereof within a community. The second one - empirical research - is intended to present the approach of X community members towards the andragogical functions exercised by the parish priest within the community as well as competencies required for exercising thereof. The article supports andragogical functions exercised by religious denomination leaders - parish priests, possibilities for expansion thereof, in cooperation with adult educator and andragogists, through sharing of experience and collaborating for the benefit of community. The developed empirical research methodology might be helpful to priests of other parishes, too, in exercising the andragogical functions within the community. This article provides recommendations to andragogists and leaders ofreligious denominations - parish priests, in terms of improvement of the andragogical functions exercising process.