Aukštesniosios liaudies mokyklos neformaliajame suaugusiųjų švietime: lyginamasis Europos šalių aspektas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Aukštesniosios liaudies mokyklos neformaliajame suaugusiųjų švietime: lyginamasis Europos šalių aspektas
Publication Data:
Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2009.
Pages:
161 p
Notes:
Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2009.
Other Editions:
Dr. disertacijos santrauka: Folk high schools in non-formal adult education: comparative aspect of European countries. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2009. 49 p
Summary / Abstract:

LTDisertacijoje analizuojamas neformaliojo suaugusiųjų švietimo institucijose - aukštesniosiose liaudies mokyklose (ALM) - vykdomas neformalusis suaugusiųjų mokymas(is) Europos Sąjungos ir Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo kontekste. Ieškoma atsakymų į tokius klausimus: kokiomis charakteristikomis pasižymi šiuolaikinė ALM? Ar ALM yra svarbi neformaliajame suaugusiųjų švietime? Kas lemia sėkmingą aukštesniųjų liaudies mokyklų funkcionavimą? Atsakymai į šiuos klausimus yra aktualūs neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtrai ir platesnių mokymosi galimybių suaugusiesiemsms sudarymui Lietuvoje. Disertacijoje, remiantis Europos šalių ir Lietuvos teisinių dokumentų, literatūros analize, atliktu empiriniu tyrimu yra išryškinami ALM tikslai, funkcionavimo ypatumai ir tendencijos, svarbiausi bruožai, apibūdinamas besimokančiųjų suaugusiųjų ir mokytojo - andragogo vaidmuo mokymosi procese, įvertinama mokymo(si) proceso specifika, charakterizuojami valdymo ypatumai. Tyrimais įrodyta, kad ALM vaidina svarbų vaidmenį skatinant pilietiškumą visuomenėje, didinant galimybes įsidarbinti, plėtojant asmenines besimokančiųjų savybes ir polinkius. Numatytos ir pagrįstos ALM plėtros perspektyvos Lietuvoje.

ISBN:
9789955124382
Related Publications:
The Impact of Nordic adult education ideas on the development of a democratic society in Lithuania. International review of education. 2018. vol. 64, iss. 4, p. 443-463.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/74013
Updated:
2022-01-24 16:59:49
Metrics:
Views: 27
Export: