Švietimo prieinamumas nuteistiems laisvės atėmimo bausme asmenims : aukštojo mokslo aspektas : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Švietimo prieinamumas nuteistiems laisvės atėmimo bausme asmenims: aukštojo mokslo aspektas: disertacija
Alternative Title:
Convicts' access to education: the aspect of higher education
Publication Data:
Vilnius : Edukologija, 2013.
Pages:
229 p
Notes:
Disertacija rengta 2008-2012 metais Lietuvos edukologijos universitete. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2013. Bibliografija.
Keywords:
LT
Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Nuteistieji / Convicts; Švietimas. Švietimo politika / Education. Education policy.
Summary / Abstract:

LTDisertacijoje analizuojamas nuteistų laisvės atėmimo bausme asmenų švietimo prieinamumas kaip viena iš socioedukacinės pagalbos, saviraiškos, vertybių kaitos, taip pat švietimo įprasminimo tarp minimų asmenų formų. Teigtina, kad nuteistųjų išsilavinimas yra nepakankamas, siekiant sėkmingai reintegruotis į visuomenę, būti konkurencingiems darbo rinkoje ir jaustis visaverčiais piliečiais. Disertacijos tikslas – ištirti aukštojo mokslo prieinamumą laisvės atėmimo bausmėmis nuteistiems asmenims ir pagrįsti sėkmingo jo realizavimo galimybes. Konstatuotinos nuteistųjų realios galimybės įgyti aukštąjį išsilavinimą būnant laisvės atėmimo vietoje, t. y. asmens socialinė padėtis neapriboja galimybių siekti aukštojo mokslo. Realios galimybės lemiamos glaudžiu aukštosios mokyklos ir pataisos įstaigos tarpinstituciniu bendradarbiavimu bei artimųjų suinteresuotumu. Atskleista, kad dalyvavimas švietimo procese skatina socialiai pažeidžiamų asmenų pozityvų mąstymą, vertybinių nuostatų kaitą, gyvenimo tikslų formulavimą ir pasirengimą jų siekti, asmeninį tobulėjimą per mokymosi visą gyvenimą prizmę.Reikšminiai žodžiai: Švietimo prieinamumas; Aaukštasis mokslas; Nuteistųjų reintegracija; Access to education; Higher education; Rreintegration of convicts.

ENThe dissertation analyses the access to education for convicted inmates, as a form of social educational support, self-expression, change in the value system and as a way of education giving a positive influence in the lives of the said inmates. We can infer that education for convicts is a sufficient means to successfully integrate in to society, to be competitive in the labor market and be self-actualized citizens. The aim of the dissertation is to investigate convicts' access to education and to substantiate the opportunities arising from a successful realization of this access. The law does not limit the access to higher education for people based on their social status, thus prisoners are entitled to opportunities to pursue higher education during the period of their imprisonment. The key developmental factor is the close collaboration between the penitentiary institutions, institutions of higher education and the support and motivation from the relatives of the prisoners. Research, as presented in this dissertation, reveals that participation in the educational process encourages prisoners to break the cycle of crime and punishment, with positive thought process, change in value perception, new skill sets for integration in to the work force, and personal development through the process of lifelong learning.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/73999
Updated:
2022-01-24 14:17:33
Metrics:
Views: 20    Downloads: 1
Export: