Asmens, turinčio proto negalią, ir aplinkos sąveika : socialinės karjeros diskursas : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Asmens, turinčio proto negalią, ir aplinkos sąveika: socialinės karjeros diskursas: disertacija
Alternative Title:
Interaction between a mentally disabled individual and the environment: social career discourse
Publication Data:
Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2013.
Pages:
114 p
Notes:
Disertacija rengta 2008-2013 m. eksternu. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2013. Bibliografija.
Keywords:
LT
Karjera / Career; Specialusis ugdymas / Special education.
Summary / Abstract:

LTDisertacijoje analizuojamos socioedukacinės asmenų, turinčių proto negalią, savarankiškumo (AŠ veiksmingumo) plėtotės ir savirealizacijos galimybės, pabrėžiant ypatingą socialinio dalyvavimo reikšmę. Analizė išryškino įtampas, sąlygojamos medicinio ir socialinio negalės modelių raiškos socialinėje praktikoje ir teoriniuose darbuose, kurios lemia komunikacijos barjerus įvairiuose socialinės sąveikos lygmenyse. Tokia situacija reikalauja tikslingų pastangų, siekiant harmonizuoti praktinę ir mokslinę veiklą. Mokslinės problematikos aktualumas ir naujumas disertacijoje siejamas su transformacijų sąlygojamu praktinės problemos kompleksiškumu asmens ir aplinkos sąveikos kontekste ir nepakankamu jos ištirtumu. Disertacijoje pasirinktas socialinės karjeros diskursas leido sisteminti skirtingus požiūrius ir jų raišką, susiejant asmens, turinčio proto negalę, savarankiškumo plėtotės ir įgalinančios socioedukacinės aplinkos tematikas. Remiantis teorinės analizės procese pasirengtu socialinės karjeros modeliu ir empirinio tyrimo rezultatais išryškintos teorinės ir praktinės socialinio dalyvavimo, grindžiamo sąveika, prielaidos. Taip pat patvirtintas socialinės karjeros diskurso produktyvumas, analizuojant asmens, turinčio proto negalę, ir inovatyvios socioedukacinės aplinkos sąveiką, atskleidžiant pagalbą teikiančių organizacijų ir darbuotojų kompetencijos plėtotės kryptis pokyčių kontekste.Reikšminiai žodžiai: Socialinė karjera; Dalyvavimas; Socioedukacinė aplinka; Social career; Participation; Educational environment.

ENThe dissertation analyzes a problem of self-development and self-realization opportunities of individuals with mental disabilities and puts a particular emphasis on the importance of social participation. The analysis highlighted charachteristics, conditioned by the medical and social model of disability experienced in practice and theory, which leads to communication barriers at various levels of social interaction.Thus, it requires a targeted effort to summarise practical and scientific outcomes in this field. The relevance of the problem and novelty in the dissertation is associated with the complexity of human-nature and alteration of the environment where scholar research is quite new and insufficient. The discourse of social career model chosen in the dissertation allowed to organize different approaches and their expressions among two topics – the development of social educational environment and the personal progress. Based on theoretical analysis of social career model and empirical results, the study highlighted the theoretical and practical aspects of social participation. It also approved the productivity of social career model by analyzing social career opportunities of persons with mental disabilities in social participation, revealing the successful participation of social help and the development of workers' skills in the context of changing environment.

ISBN:
9789955128090
Related Publications:
Negalios ir seksualumo kaip teisės į kokybišką gyvenimą aspektai socialinių darbuotojų požiūriu / Asta Kandratavičienė. Socialinis darbas. Patirtis ir metodai 2015, [Nr.] 16, p. 41-58.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/73982
Updated:
2022-02-21 14:34:54
Metrics:
Views: 60    Downloads: 38
Export: