Suaugusiųjų požiūris į IKT žinių visuomenėje

Link to:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Suaugusiųjų požiūris į IKT žinių visuomenėje
Alternative Title:
Adult approach to ICT in a knowledge society
Keywords:
LT
Technologijos / Technologies.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama atskleisti suaugusiųjų nuotolinio mokymosi reikšmę šiandieninėje informacinėje visuomenėje, pristatyti nuotolinio mokymosi atvejį ir aptarti suaugusiųjų nuotolinio mokymosi vertinimo rezultatus. Atliktas kiekybinis nuotolinio mokymosi vertinimo tyrimas atskleidė teigiamą besimokančiųjų požiūrį į nuotolines studijas bei įrodė, kad nuotolinis mokymas – reikšminga ir neabejotinai naudinga didaktinė sistema, sukurianti visaapimančio ugdymo prielaidas. Informacinių ir komunikacinių technologijų (toliau IKT) industrija tapo vienas didžiausių ir greičiausiai augančių ekonomikos sektorių, darančiu įtaką mūsų gyvenimo, darbo ir mokymosi būdui bei inicijuojančiu šių sričių kaitą. IKT įtraukimas į visas ūkio veiklas yra neišvengiamas toms valstybėms, kurios nori pagerinti mokymo ir mokymosi procesų veiksmingumą. Taigi siekiant sėkmingo ir kokybiško IKT integravimo į mokymo(si) procesą, būtina mokyklas aprūpinti IKT, o mokytojus bei mokinius reikiamomis IKT kompetencijomis. Todėl straipsnyje yra nagrinėjama aktuali XXI amžiaus problema – mokytojų IKT kompetencija ir jos tobulinimas. Atliktas tyrimas pristato septynias mokytojų IKT kompetencijų sritis ir jų tobulinimo reikalingumą, siekiant sėkmingo IKT integravimo į mokymo(si) procesą: bazinių IKT kompetencijų; technologinių IKT kompetencijų; IKT politikos kompetencijų; IKT naudojimo etikos kompetencijų; IKT integravimo į mokomąjį dalyką kompetencijų; didaktinių metodų, pagrįstų IKT naudojimu, kompetencijų; mokymo(si) proceso su IKT valdymo kompetencijų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Informacinės komunikacinės technologijos; Informacinės komunikacinės technologijos (IKT); Suaugusieji; Žinių visuomenė; Adult; Adults; Information and communication technology; Information and communication technology (ICT); Knowledge-based society.

ENThis paper aim is to reveal the importance of distance learning for adults in today's information society, to present the case of distance learning and to discuss the results of evaluation of adults distance learning. A quantitative assessment of distance learning study revealed a positive approach to distance learning and have shown that distance education – is an important and certainly a useful didactic system that provides holistic educational background. The industry of information and communication technologies (ICT) has become one of the largest and fastest growing sectors of the economy having an impact on our lives, work and ways of learning and initiating change in these areas. ICT inclusion into all aspects of economic activity is inevitable for those countries which want to improve the effectiveness of teaching and learning process. Seeking the success and quality of ICT integration into teaching (and learning) process, it is necessary to provide the schools by ICT and the teachers and students the necessary competencies of ICT. The article is considered the actual problem of the twenty-first century - the ICT competence of teachers and its development. In a study is presented the seven areas of teachers ICT competencies and the need of its improvement seeking of the successful ICT integration into the process of teaching (learning): basic ICT competencies, technological ICT competencies, ICT policy competencies, ethical use of ICT competencies, the ICT integration into teaching subject; the competence of didactic methods based on the use of ICT, the process of teaching learning with ICT management competencies. [From the publication]

ISSN:
2029-9311
Related Publications:
Dalyvavimo pilietinės visuomenės organizacijų veikloje motyvacijos pokyčiai / Jurgita Bersėnaitė, Rigita Tijūnaitienė. Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos. 2013, Nr. 4 (32), p. 134-147.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/73173
Updated:
2020-07-28 20:26:15
Metrics:
Views: 9    Downloads: 1
Export: