Paauglių mokyklinio nerimo ypatumai priklausomai nuo lyties

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Paauglių mokyklinio nerimo ypatumai priklausomai nuo lyties
Alternative Title:
Adolescent school anxiety features addicted to gender
In the Journal:
Sveikatos mokslai. 2013, t. 23, Nr. 2, p. 54-57
Keywords:
LT
Jaunimas / Youth; Psichikos sveikata / Mental health.
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – įvertinti paauglių mokyklinio nerimo ypatumus priklausomai nuo lyties. Tyrime dalyvavo 100 (15–16 metų) moksleivių (45 mergaitės ir 55 berniukai). Moksleivių nerimo įvertinimui buvo taikoma C. R. Reynolds‘o ir B. O. Richmond‘o metodika ir A. Petrulytės aprobuota anketa „Paauglio nerimo vertinimas“. Nagrinėjant nerimo faktorių pagal tiriamųjų lytį, nustatėme, kad somatinio nerimo faktorius yra aukštesnis berniukų grupėje (p<0,004). Nustatyta, kad 70,3 proc. mergaičių ir 54,2 proc. bendraamžių berniukų somatinis nerimas yra vidutinio lygio (χ2=23,31; p<0,001). Analizuojant mokyklinio nerimo vertinimo pasiskirstymą nustatėme, kad moksleiviai laiko didžiausią nerimą sukeliančiais faktoriais: tėvų, grįžtančių iš tėvų susirinkimo, laukimą (p<0,05) bei laikomus egzaminus, tai būdinga paauglėms mergaitėms (p<0,042). Tačiau pagal požymį: nepajėgia susidoroti su namų darbu, būdinga paaugliams berniukams (p<0,035). Nustatyta, kad paaugliai berniukai dažniau turi somatinių nusiskundimų nei bendraamžės mergaitės. Asmenybės nerimas bei socialinis nerimas lyginant lyties aspektu reikšmingai nesiskiria (p>0,05). 15–16 metų moksleiviai laiko didžiausią nerimą sukeliančius faktorius: laukiama tėvų, grįžtančių iš tėvų susirinkimo, bei laikoma egzaminai, tai būdinga paauglėms mergaitėms. Tačiau pagal požymį: nepajėgia susidoroti su namų darbu, būdinga paaugliams berniukams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lytis; Mokyklinis nerimas; Paaugliai; Gender; School anxiety; Teenagers; Teenagers.

ENThe aim of this study were preculiarities of teenagers school anxiety addicted to their gender. There took part in study 100 pupils of age 15 – 16 years old: 45 girls and 55 boys. Evaluation of pupils school anxiety was executed according methodology of C. R. Reynolds and B. O. Richmond, and using questionaire „Evaluation of teenager anxiety“, approved by A. Petrulytė. Investigation of researched addicted to gender showed, that factor of somatic anxiety is in higher level in boys group (p<0,004). There were detected, that 70,3% girls and 54,2% boys have somatic anxiety of average level (χ2 = 23,31; p<0,001). We indentified during school anxiety evaluation analysis, that the most important factors to anxiety afflict are: when parients returns back home from the class meetings (p<0,05) and during examinations, that is specific to girls (p<0,042). Otherwise, by indication when there are problems to complete the home tasks, anxiety is more specific to teenagers boys (p<0,035). There were detected, that teenagers boys have somatic problems more often than girls of the same age. Personality anxiety and social anxiety are slightly different between genders (p>0,05). Basically, for pupils of 15 – 16 years old most important factors to anxiety afflict are: parients returns back home from the class meetings and during examinations - that is specific to girls. Otherwise, by indication, when there are problems to complete the home tasks, anxiety is more specific to teenagers boys. [From the publication]

DOI:
10.5200/sm-hs.2013.045
ISSN:
1392-6373; 2335-867X
Related Publications:
Paauglių patiriamas stresas demografinių kintamųjų analizės kontekste / Daiva Alifanovienė, Asta Vaitkevičienė, Odeta Šapelytė, Danutė Šarauskienė. Specialusis ugdymas. 2016, Nr. 1 (34), p. 93-105, 107-119.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/71703
Updated:
2021-02-25 09:43:27
Metrics:
Views: 7    Downloads: 3
Export: