LTDisertacijoje atsakyta į tris pagrindinius mokslinio darbo klausimus: koks yra suaugusiųjų mokymosi mokytis raiškos konstruktas; kuo išsiskiria suaugusiųjų mokymosi mokytis patirtis skirtingais amžiaus tarpsniais ir kaip skatinti mokymąsi mokytis skirtingais amžiaus tarpsniais, siekiant plėtoti mokymąsi visą gyvenimą. Pasiektas moksliniame darbe keliamas tikslas: atskleista suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyvioji patirtis, išryškinant mokymosi mokytis dimensijas, reikšmingas mokymosi visą gyvenimą plėtrai. Atlikti kiekybiniai ir kokybiniai tyrimai, kuriuose dalyvavo 2769 suaugusieji dalyviai, padėjo rasti atsakymus į disertacijoje keliamus uždavinius. Nuosekliai išanalizavusi suaugusiųjų mokymosi mokytis patirtis ir mokymosi scenarijus, kurie leidžia atskleisti suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyviąją patirtį nacionaliniame ir tarptautiniame kontekste, šios disertacijos autorė siūlo suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyviosios patirties raiškos konstruktą. Praktinę reikšmę disertacijai suteikia pagrindinių mokymosi mokytis scenarijų pritaikomumas įvairiose amžiaus grupėse. Šių scenarijų pritaikomumą patvirtina autorės siūlomi asmeninis, profesinis ir socialinis mokymosi mokytis scenarijai, vyraujantys skirtingose amžiaus grupėse. Moksliniame darbe pagrįsta suaugusiųjų mokymosi samprata, išryškinant mokymosi mokytis kompetenciją; atskleista suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyvioji patirtis, išryškinant skirtingus mokymosi mokytis scenarijus; nustatytos sąsajos tarp mokymosi mokytis kompetencijos ir suaugusiųjų asmeninės, profesinės ir visuomeninės veiklos; išryškinta suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyvioji patirtis ankstyvojoje suaugystėje; įvardyti suaugusiųjų mokymosi mokytis per įvairias veiklas komponentai ne tik ankstyvojoje, bet viduriniojoje ir vėlyvojoje suaugystėje.
ENThe dissertation responds to three major questions in the research paper: what is the expressive construction of adult learning to learn; how does the experience of learning to learn differ among adults at diverse stages of life; and how learning to learn can be encouraged at these different stages, with the goal of promoting life-long learning. The goal of this research work has been achieved: the reflective experience of adult learning to learn is revealed, emphasizing the dimensions of learning to learn which are significant for the development of learning throughout one’s whole life. Quantitative and qualitative research has been carried out in which 2769 adults took part, helping to find answers to the tasks raised in the dissertation. After a thorough analysis of the experience of adult learning to learn and different learning scenarios, which indicate the reflective experience of adult learning to learn in a national and international context, the author of this dissertation offers a particular expressive construction of the reflective experience of adult learning to learn. The practical significance of the dissertation is found in the major scenarios of learning to learn applied to different age groups. The application of these scenarios supports the author’s suggested personal, professional and social learning to learn scenarios which dominate in different age groups.