LTStraipsnyje migracijos kontekste analizuojama emic perspektyvoje atsirandanti kasdienio tėvų rūpinimosi vaikais Lietuvoje ir Pietų Europoje (Ispanijoje bei Prancūzijoje) skirčių refleksija. Gilinamasi į etninio tapatumo problemą, analizuojant kasdienio tėvų rūpinimosi vaikais interpretacijas, susijusias su etninio tapatumo diskursu. Remiamasi etnologo Orvaro Löfgreno teorija, teigiančia, kad susidūrimo su kitu situacijoje, kasdienybės detalės tampa simbolinėmis reprezentacijomis, padedančiomis išgryninti vienos ar kitos šalies bruožus, pagrindines tautos idėjas arba elgesio modelius. Prieinama prie išvados, kad tam tikrą tautą ar kultūrą nusakančios simbolinės reprezentacijos konstruojamos atsižvelgiant į tai, kokiomis savybėmis pasižymi arba nepasižymi kito pozicijoje esanti tauta ar kultūra. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Etninis tapatumas; Vaikas; Tėvai; Kasdienybė; Ispanija (Spain); Prancūzija (France); Ethnic identity; Child; Parents; Everyday life; Lithuania; France.
ENThe article reflects on the differences of parenting in Lithuania and Southern Europe (Spain and France), arising in the emic perspective of migration. Through an analysis of interpretations on everyday life practices of parenting related to the discourse of ethnic identity, it concentrates on the problem of ethnic identity. The article is based on the theory of ethnologist, Orvar Löfgren. The theory claims that in relation to the "Other", the small details of everyday life become symbolic representations or distillations of central national ideas or patterns of behavior. The article concludes that the symbolic representations of a particular nation or culture are produced in dependence upon characteristics of the "Other" nation or culture, with which the first one is being compared. [From the publication]