Vaikų migravimo fenomenologinis tyrimas : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikų migravimo fenomenologinis tyrimas: disertacija
Alternative Title:
A Phenomenological research on children’s migrating
Publication Data:
Klaipėda, 2015.
Pages:
1 pdf (171 p.)
Notes:
Disertacija rengta 2010-2015 metais Klaipėdos universitete. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2015. Bibliografija.
Keywords:
LT
Migracija / Migration; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTDisertacijoje analizuojama vaikų migravimo problema, apimanti tik tuos atvejus, kai vaikai migruoja legaliai kartu su tėvais, susitelkiant dėmesį ties vaikų išgyvenimais, kuriuos jie patiria įvairiose migravimo proceso situacijose. Disertacinio darbo tikslas – atskleisti vaikų migravimo esmę, savitumą laiko, santykių, kūno ir erdvės požiūriais. Disertacijoje vaikų migravimas nagrinėjamas kaip fenomenas. Tokiems fenomenams tirti socialinių tyrimų metodologijoje taikoma fenomenologinė strategija, kurią edukologijoje pradėjo taikyti ir ją adaptavo M. Van Manenas. Todėl duomenys rinkti ir analizuoti laikantis M. Van Maneno (2014a) rekomendacijų. Renkant duomenis susitelkta ties konkrečiais migravusių vaikų momentinių išgyvenimų aprašymais. Jais remdamasi disertacijos autorė kūrė istorijas (angl. anecdotes), kuriose glaustai ir vaizdžiai stengėsi perteikti vaikų migrantų išgyvenimus. Tokių išgyvenimų aprašymas yra svarbus pedagogikos mokslui ir praktikai: tyrimo rezultatai leidžia tėvams, mokytojams ir kitiems suaugusiesiems geriau suprasti vaiko situaciją migruojant, kad galėtų taktiškai elgtis su vaiku migravimo situacijoje, t. y. paisyti jo poreikių, suprasti jo išgyvenimus ir adekvačiai reaguoti, siekiant vaiko, kaip asmenybės, tobulėjimo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Migracija; Vaikų migravimas; Fenomenologija; Migration; Children's migrating; Phenomenology.

ENThe current doctoral thesis analyses the problem of children’s migrating and covers only those cases when children legally migrate with their parents, putting emphasis on lived experience of children they gain in different situations during migrating. The purpose of the research is to reveal the essence and specificity of children’s migrating in terms of time, relation, body, and space. In the current doctoral research the action of children’s migrating is analyzed as a phenomenon. In order to investigate such phenomena phenomenology as a research strategy is applied. Phenomenology as a research strategy has been adapted and applied in the education sciences by M. van Manen. The data were collected and analyzed following M. Van Manen’s (2014) recommendations. The collection of data was focused on concrete descriptions of lived experiences of migrant child, referring to which the author of the current doctoral research created anecdotes where she concisely and vividly tried to convey the lived experiences of migrant children. The research on children’s lived experiences is important for pedagogical science and practice; therefore, it is important for parents, teachers and other adults to understand the child in a situation of migrating, so that they could tactfully interact with the child, i.e. to respect his needs, understand his experience, and adequately react in order to develop the child as a personality. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/70698
Updated:
2022-01-02 17:16:43
Metrics:
Views: 58    Downloads: 26
Export: