LTTyrimas parodė, kad Lenkijos ir Lietuvos universitetų dėstytojai galvoja ir dirba panašiai. Jie įsitikinę, kad pagrindiniai į studentą orientuoto mokymosi privalumai padidina motyvaciją, partnerystę tarp dėstytojų ir studentų, ir kad į studentą orientuotas mokymas/sis skiria daugiau studentui motyvacijos mokytis. Tarp dažniausiai naudojamų metodų yra grupinės diskusijos, individualius arba grupinis darbas, problema paremtas mokymasis. Taip pat grupiniai pristatymai, seminarai, projektai ir vaidmenų žaidimas yra populiarūs abiejose šalyse. Abiejų šalių dėstytojai bando remti studentų ir individualius mokymosi poreikius, randa laiko pasikalbėti su studentais, kurie turi bėdų, siūlomos studentams papildomos konsultacijos, individualus egzamino laikas ir studijos nuotoliniu būdu. Jei studentams sunku dėstytojai vėl paaiškina temą, ieško naujų studijų metodų ir rekomenduoja papildomą literatūrą. Tiek Lietuvos, tiek Lenkijos dėstytojai studentams nurodo papildomą literatūrą, vadovėlius ir papildomas skaidres. Dėstytojai iš abiejų šalių pateikia studentams atvejus iš darbo vietų. Abiejų šalių dėstytojai rodo, kad jie vertina studentus ypač pagiriant juos (didelis procentas vertinamas Lenkijoje, kiek mažiau Lietuvoje), kalbėdamasi ir klausantis studentų ir pagarbiai elgiantis su jais. Pati didžiausia problema, kad studijų programos negali būti greitai pakeičiamos, tam tikra programos struktūra ir mažai žinių SOM srityje. Daugeliu atvejų geros praktikos į SOM yra panašios abiejose šalyse akcentuojama studentų patirtis, vyksta projektinis, probleminis mokymas/sis, siekiant studentų susidomėjimo, susiejant teoriją ir praktiką, analizuojant jų problemas ir lūkesčius, organizuojant nuotolinės studijas, sistemingai konsultuojant studentus, savanoriaujant ir tt. Vertinimo srityje dėstytojai abiejose šalyse naudoja lankstų bei kriterijais pagrįstą vertinimą.Čia nėra labai dielio skirtumo, kai dėstytojai komentuoja užduotis, klaidas bei teikia patarimus dėl stiprybių ir silpnybių. Pagrindinis metodas yra paaiškinti, kodėl studentas gavo tokį pažymį. Taip pat atsiranda atvejų, kad studentai derasi dėl vertinimo arba save įsivertina. Dėstytojai prieš atsiskaitymą bando studentus nuraminti, kalba su jais, duoda klausimus, kad pakartotų temą, prašo juos galvoti logiškai. Visuose tirtuose universitetuose studentai informuojami apie vertinimą per savaitę. Lenkijoje yra aiškiai nustatytos procedūros, kaip studentas gali kreiptis dėl vertinimo, kai tuo tarpu Lietuvoje šiek tiek teigiamų atsakymų mažiau. Apie pusę Lietuvos dėstytojų atsakė, kad yra žinomos kvalifikacijos kėlimo programos. Lenkijos ir Lietuvos dėstytojai tiki, kad į studentą orientuotos studijos - tai geresni ryšiai tarp studentų ir dėstytojų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lenkija (Lenkijos karalystė. Kingdom of Poland. Poland); Lenkijos ir Lietuvos patirtis; Mokymo/mokymosi metodai; Studentocentrinis požiūris; Į mokinį orientuotas mokymasis; Lithuania; Lithuanian and Polish experience; Student-centered learning; Student-centred learning; Teaching/learning methods.
ENThis article intends to disclose Lithuanian and Polish experience in using different methods in student-centred process. The research methodology includes a critical survey of contemporary literature on student-centred studies. The most frequent student-centred methods are problem-based studies, project-led education, learning contracts, flexible studies, inquiry learning, just-in-time checking and personalised studies. The main method is to explain students why he/she was assessed in this way, and this provides students with a possibility to self-assess themselves and negotiate for grades. [From the publication]