Lieplaukė. Bažnyčios altorių, krikštyklos ir sakyklos ansamblis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lieplaukė. Bažnyčios altorių, krikštyklos ir sakyklos ansamblis
Alternative Title:
Lieplaukė : the ensemble of altars, the font and the pulpit of the church
Notes:
LDB Open.
Keywords:
LT
Altoriai; Bažnyčios; Dekoravimas; Interjeras; Lieplaukė
EN
Church
Summary / Abstract:

LT1673 m. statyta, XIX a. viduryje rekonstruota Lieplaukės Šv. Jurgio bažnyčia, ilgą laiką gyvavusi kaip Alsėdžių bažnyčios filija, iki šiol džiugina bažnytinio meno tyrinėtojus puikia interjero įranga, vertingu XVIII a. antros pusės medinių altorių, krikštyklos ir sakyklos ansambliu. Bažnyčioje išliko Švč. Mergelės Marijos Balaisvių Vaduotojos brolijos nuo 1773 m. kruopščiai vesta pajamų ir išlaidų knyga, kurioje užfiksuoti 1781–1797 m. vykę bažnyčios vidaus dekoravimo darbai. Pirmiausia 1781 m. pastatyti šoniniai koplyčių Švč. Mergelės Marijos Balaisvių Vaduotojos ir Šv. Jurgio altoriai ir įrengta krikštykla. Apie 1788 m. statytas didysis Švč. Trejybės altorius ir sakykla. Vėliausiai, nuo 1790 iki 1797 m. vyko šoninio Nukryžiuotojo altoriaus pastatymas ir puošimas. Brolijos knygoje taip pat įamžinti prie altorių, sakyklos ir krikštyklos dirbę meistrai: staliai – Mikalojus Vaitkevičius, Juozapas Smilingis, Pranciškus Stepanavičius ir tapybos, dažymo bei auksavimo darbus atlikę Antanas Balcevičius, Stanislovas Dalmontas, Jurgis Pagojus. 1824 m. bažnyčioje pastatytas dar vienas, Šv. Kazimiero altorius, deja neišlikęs iki mūsų dienų. Jis skyrėsi nuo ankstesniųjų savo dekoru, nes buvo ne drožtinis, o iliuziškai ant drobės ištapytas. XIX a. pabaigoje jis buvo sunykęs, todėl nugriautas. 1854 m. Lieplaukės bažnyčioje pagal neoklasicistinę stilistiką pastatytas Šv. Juozapo altorius, iki šiol puošiantis presbiterijos dešinę pusę. [Iš leidinio]

ENLieplaukė Church of St George built in 1673 and reconstructed in the middle of the 19th century, which existed as a filial of Alsėdžiai Church for a long time, has delighted the investigators into church art up till now with its excellent interior equipment, a valuable ensemble of wooden altars, the font and the pulpit of the second half of the 18th century. The book of income and expenses carefully kept by the friary of St Virgin Mary the Liberator of Prisoners since 1773 in which works of decorating the interior of the church that were carried out in 1781–1797 are recorded, has survived in the Church. First, in 1781, side altars of the chapels of St Virgin Mary the Liberator of Prisoners and that of St George were built and the font was installed. Around 1788 the great altar of Saint Trinity and the pulpit were built. Later, building and decoration of the side Altar of the Crucified lasted from 1790 to 1797. The masters who worked on the altars, the font and the pulpit were immortalised in the book of the friary: joiners –Mikalojus Vaitkevičius, Juozapas Smilingis, Pranciškus Stepanavičius and Antanas Balcevičius, Stanislovas Dalmontas, Jurgis Pagojus who performed works of painting and gilding. . In 1824 one more St Casmir’s altar was built in the Church, unfortunately, it did not survive up till our days. At the end of the 19th century it was already decayed, that was why it was torn down. In 1854 the altar of St Joseph was built in Lieplaukė Church according to neo-classicist stylistics, which has adorned the right side of the presbytery to date.

Subject Area:
Related Publications:
Žemaičių Kalvarija : piligriminio centro istorija ir dailė XVII-XIX a. / Dalia Vasiliūnienė. Vilnius : Aidai, 2009. 244 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/689
Updated:
2020-09-13 15:59:11
Metrics:
Views: 17