Development of conceptual framework for introduction to the mentorship programme for qualified nurses

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Development of conceptual framework for introduction to the mentorship programme for qualified nurses
Alternative Title:
Slaugytojų praktinio mokymo pradmenų programos konceptualiojo pagrindo kūrimas
In the Journal:
Nursing education, research, & practice, 2016, vol. 6, no. 2, p. 39-45
Summary / Abstract:

LTTikslas – išanalizuoti teorinius praktinio slaugos mokymo klinikinėje aplinkoje modelius ir sukurti naujai rengiamos Slaugytojų praktinio mokymo pradmenų programos konceptualųjį pagrindą. Metodai. Iš pradžių ieškota literatūros penkiose elektroninėse duomenų bazėse, taip pat rankiniu būdu papildomų šaltinių, skelbtų 2000–2011 m. Iš viso atrinkti 39 šaltiniai, kurie išanalizuoti dedukcinės turinio analizės metodu. Rasti koncepciniai modeliai ir praktikos pavyzdžiai išanalizuoti teminiu aspektu: apibūdintos sąvokos (tokios kaip lankstusis moikymasisi, irodymais gristas mokymas ir t.t.), pagrindinės mintys ir esminiai teiginiai. Rezultatai. Literatūros šaltiniuose skelbtų koncepcinių modelių esminės sąvokos skyrėsi: skirtinga jų aprėptis, abstrakcijos lygmuo. Naujai rengiamos programos koncepcijai nuspręsta pasirinkti naują požiūrį į praktinį mokymą ir pritaikyti tris sąvokas ir jas pagrindžiančias filosofines idėjas: lankstusis mokymasis, mokymasis darbo vietoje ir įrodymais grįsta praktika). Šios trys sąvokos susijusios su klinikinio slaugos studentų mokymo pobūdžiu ir studento bei jo praktikos mokytojo santykių ypatumais. Išvados. Atliekant šį tyrimą bandyta rasti egzistuojančius konceptualiuosius praktinio slaugos mokymo modelius ir atkreipti dėmesį į jų taikymo privalumus. Straipsnyje pateikiami Slaugytojų praktinio mokymo pradmenų programos teorinės sąrangos argumentai ir pagrindžiamas naujų požiūrių į praktinį mokymą ir sąvokų pasirinkimas.

ENThe aim of the study was to review the literature on the theoretical models of mentorship between the nurse and the student in clinical environment. The objective was to build a conceptual framework for the development of Introduction to Mentorship Programme for Qualified Nurses. Methods. First, the literature search was conducted from five electronic databases and manually from grey literature, published in 2000–2011. Thirty-nine sources were chosen and primarily analysed by deductive content analysis. Then, the conceptual models and other practices found in the first phase of the study were analysed thematically, amplifying the concepts, core ideas and main perceptions. Results. The models, as found in the review, were diverse by their interrelated concepts (their spectrum and abstraction level). For the development of Introduction to Mentorship Programme for Qualified Nurses, it was decided to work with a new approach and to adopt three concepts along with their underpinning philosophies (flexible learning, work-based learning and evidence-based practice) linking them with the nature of clinical training of student nurses and features of the student-mentor relationship. Conclusions. In this study, an attempt to discover the existing conceptual models for mentorship in nursing focusing on the benefits of their use was made. The arguments and rationale for a distinctive conceptual framework of Introduction to Mentorship Programme are discussed in the paper.

ISSN:
2029-705X
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/68798
Updated:
2018-09-01 18:59:47
Metrics:
Views: 20
Export: