Skaitinių reiškinių supratimo I–VI klasėje situacijos analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Skaitinių reiškinių supratimo I–VI klasėje situacijos analizė
Alternative Title:
Understanding of numerical expressions in I-VI classes
In the Journal:
Švietimas: politika, vadyba, kokybė [Education Policy, Management and Quality]. 2012, Nr. 2 (11), p. 6-15
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas skaitinių reiškinių supratimas I–VI klasėje. Algebrinis ugdymas pradinėje mokykloje prasideda skaitinių reiškinių apskaičiavimų ir pertvarkymų užduotimis, ir šių užduočių supratimas išlieka aktualus vėliau atliekant bet kurias reiškinių, lygčių, nelygybių problematikos užduotis. Algebros mokymosi sunkumus parodo mokinių darbuose atrandamos skaitinių reiškinių pertvarkymų klaidos. Buvo atlikta I–VI klasės 120-ties mokinių skaitinių reiškinių sprendimo klaidų kokybinė kontentinė analizė. Ji atskleidė dešimtainės pozicinės skaičiavimo sistemos idėjų nesupratimo, konstruktyvaus taisyklių mokymosi, praktinės skaitinių reiškinių pertvarkymo patirties trūkumo problemas. Situaciją siūloma koreguoti pradinėse klasėse daugiau dėmesio skiriant dešimtainei struktūrai ir skaitmenų pozicijų reikšmei, įvairiapusei skaitinių reiškinių analizei, skaitinių reiškinių sprendimo motyvacijos didinimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aritmetikos ir algebros sąsajos; Pradinė ir pagrindinė mokykla; Skaitinių reiškinių klaidos; Errors of numerical expressions; Links between arithmetic and algebra; Primary and secondary school.

ENThe article analyzes the understanding of numerical expressions in primary and secondary schools. Algebraic education begins in primary school by numerical expressions calculations and transformations tasks. Understanding of these tasks remains important later while doing any of expressions, equations and inequalities tasks. The numerical expressions errors made by students show learning difficulties and inadequate understanding of concepts. This article presents 120 I–VI classes students numerical expressions solutions mistakes qualitative continent analysis. It revealed such problems as misunderstanding ideas of positional decimal counting system, constructive learning of rules, the lack of practical experience in transformating numerical expressions. There are proposed possiblities to improve the situation by paying more attention to decimal structure and the positions of numbers in primary classes, multipurpose numerical expressions analysis, the increasing of motivation to solving numerical expressions. [From the publication]

ISSN:
2029-1922
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/68679
Updated:
2021-02-25 09:59:16
Metrics:
Views: 19    Downloads: 2
Export: