LTNors socialinės atsakomybės idėja iš esmės yra nukreipta į visuomenės gerovę, tačiau dėl pasitaikančių nesąžiningų verslo organizacijų poelgių, padidėjusio visuomenės informuotumo, neetiškos komunikacijos ar skeptiškos prigimties visuomenė socialinės atsakomybės veiklų atžvilgiu tampa skeptiška. Straipsniu siekiama pristatyti visuomenės nuostatas dėl organizacijų vykdomos socialinės atsakomybės, jas lemiančias priežastis ir pasekmes. Aptariama socialinės atsakomybės, požiūrių į ją problematika. Analizuojant užsienio autorių tyrimus nustatyta, kad visuomenėje vyrauja skeptiškas požiūris į organizacijų socialinę atsakomybę. Straipsnyje pristatomas atliktas kokybinis tyrimas, atskleidžiantis visuomenės požiūrį į verslo organizacijų socialinę atsakomybę bei jos komunikaciją. Tyrimo rezultatai parodė, jog dažniausiai skepticizmas jos atžvilgiu yra nulemiamas asmeninių individų patirčių, o ne su socialine atsakomybe susijusių įvykių. Taip pat išryškėjo, jog skepticizmas socialinės atsakomybės atžvilgiu stabdo socialinės atsakomybės iniciatyvų vystymąsi ir demotyvuoja verslo organizacijas tapti socialiai atsakingomis. Nors užsienio autorių tyrimai rodo, jog skepticizmas neigiamai veikia vartotojų ketinimus įsigyti prekių bei paslaugų, tyrimo metu gauti rezultatai atskleidė, jog vietiniame kontekste skepticizmas tam neturi reikšmės. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Reputacija; Skepticizmas socialinės atsakomybės atžvilgiu; Socialinė atsakomybė; Socialinės atsakomybės komunikacija; Socialinės atsakomybės motyvai; About Google TranslateCommunityMobile; About GooglePrivacy & TermsHelp; Communication of social responsibility; Motives of social responsibility; Reputation; Reputation.; Send feedback; Skepticism about social responsibility; Skepticism regarding social responsibility; Social responsibility; Social responsibility communication; Suggest an edit.
ENAlthough the idea of social responsibility is mainly targeted at the well-being of the society, due to certain dishonesties of businesses, unethical communication or the skeptical nature of the population, the outlook of the general population is skeptical toward social responsibility activities. The article aims to present the public attitudes toward different social responsibility activities carried out by organizations, as well as the causes and consequences these attitudes are determined by. The article deals with social responsibility and the problems caused by the different approaches regarding it. An analysis of foreign literature revealed that there is a predominant skeptical approach to social responsibility. The article presents a qualitative study, which reveals the public attitudes toward the social responsibility of organizations and their communication. The results of the research revealed that skepticism with regard to social responsibility is most often determined by the personal experiences of individuals rather than social responsibility-related events. It was also revealed that skepticism, with regard to social responsibility, hinders the development of social responsibility initiatives and demotivates organizations to become socially responsible. Although research of foreign authors reveals that skepticism negatively impacts consumer intentions to purchase various goods, the study showed that in a local context, skepticism is irrelevant. [From the publication]