Būsimų muzikos mokytojų požiūris į dainavimo įgūdžių ugdymo svarbą

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Būsimų muzikos mokytojų požiūris į dainavimo įgūdžių ugdymo svarbą
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTRengiant būsimus muzikos mokytojus, universitete daug dėmesio skiriama praktiniams muzikos atlikimo gebėjimams ugdyti(s). Muzikuodami studentai išmoksta panaudoti, pritaikyti įgytas teorines žinias, įgūdžius koncertinėje ir pedagoginėje praktikoje. Tai nereiškia, kad kiekvienas mokytojas turėtų tapti profesionaliu muzikos atlikėju. Tačiau ir bendrojo ugdymo mokyklos muzikos mokytojui reikalinga gerai išlavinta muzikinė, ypač vokalinė, klausa, balsas, jam svarbu mokėti taisyklingai dainuoti. Muzikos mokytojo dainavimas – ypač svarbi kiekvienos muzikos pamokos mokykloje dalis. Mokiniai labai palankiai vertina gyvą mokytojo muzikavimą (Strakšienė, 2009). Muzikos kūriniai, atliekami gyvai, yra kur kas įtaigesni, labiau patraukia mokinių dėmesį, turi stipresnį meninį ir emocinį poveikį nei klausomi garso įrašai. Tačiau ugdymo praktikoje dauguma muzikos mokytojų dažniau pateikia faktų iš kompozitorių biografijų, aptaria jų kūrybą, per pamokas klausomasi muzikos įrašų. Tai galima paaiškinti tuo, kad muzikos mokytojai nepakankamai pasitiki savo, kaip atlikėjo, įgūdžiais, patiria scenos jaudulį, bijo mokinių kritikos. Pedagoginės praktikos mokykloje stebėjimai liudija, kad studentai – būsimi muzikos mokytojai – per mažai pritaiko, panaudoja studijų metu įgytus dainavimo įgūdžius. Pasitaiko, kad universitete dažnai koncertuojantys studentai retai dainuoja muzikos pamokoje.

ENDuring the preparation of future music teachers, a lot of attention is paid to the development of practical skills of musical performance in university. By playing music, students learn how to use and apply the acquired theoretical knowledge as well as skills in concerts and pedagogical practice. This does not mean that every teacher should become a professional musician. However, teachers of general education schools also need a well-developed ear for music, especially vocal, as well as voice, it is important for them to be able to sing correctly. Music teacher's singing is extremely important part of every music lesson at school. Pupils very much appreciate teacher's live musical performance (Strakšienė, 2009). Musical works performed live are much more suggestible, more attractive to learners, have a stronger artistic and emotional impact than listening to audio recordings. However, during lessons, most music teachers more often present facts from composers' biographies, discuss their work, pupils listen to audio recordings. This can be explained by the fact that music teachers do not have enough confidence in their skills as performers, experience stage fright, and fear pupils' criticism. Observations of the pedagogical practice at schools show that students - future music teachers - apply and use singing skills acquired during studies too little. It happens that students who often perform in university rarely sing during lessons.

ISSN:
2351-650X
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/66406
Updated:
2023-05-04 15:31:54
Metrics:
Views: 35    Downloads: 8
Export: