Conceptual interpretations and strategies of inclusive education in Austria, Finland, Lithuania, and Poland

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Conceptual interpretations and strategies of inclusive education in Austria, Finland, Lithuania, and Poland
In the Book:
Keywords:
LT
Austrija (Austria); Suomija (Finland); Lietuva (Lithuania); Specialieji poreikiai / Special needs; Specialusis ugdymas / Special education.
Summary / Abstract:

LTĮtraukaus švietimo koncepcijų Austrijoje, Suomijoje, Lietuvoje ir Lenkijoje lyginamoji analizė atskleidžia: įtraukaus švietimo sampratos skirtumus; kritiškai vertinamus specialiojo ugdymo sistemos aspektus ir kliūtis, kurios iškyla pereinant prie įtraukaus ugdymo; socialinius ir psichologinius veiksnius, lemiančius įtraukos ugdymo kokybę; įtraukios pedagogikos ugdymo metodikas ir strategijas. Lyginamoji analizė grindžiama prielaida, kad įtraukaus ugdymo suvokimas yra kontekstinis ir nuolat kintantis. Tai yra įtraukių vertybių diegimo procesas, kuris skatina pokyčius įvairiose mokyklos veiklos srityse ir jos bendruomenėje. Jis grindžiamas dialogu, o ne nustatytų ugdymo receptų taikymu. Austrijos, Suomijos, Lietuvos ir Lenkijos mokslininkų atliktų tyrimų lyginamoji analizė rodo, kad šiose šalyse egzistuoja skirtingi požiūriai į įtraukų ugdymą. Tyrimuose akcentuojama mokytojų atvirumo ir kūrybiškumo skatinimo praktika (Lenkija); komandinis darbas, atsakomybės prisiėmimas, ekspertų pagalbos mokytojams teikimas, individualus ugdymas (Austrija, Suomija, Lietuva, Lenkija); tėvų įtraukimas į ugdymo procesą (Lenkija, Suomija). Akcentuojamos įvairios galimybės, užtikrinančios švietimo lankstumą, atvirumą ir dialogą (Austrija), novatoriškas ugdymo priemones (Lenkija). Daugelyje tyrimų nusakomas įtraukaus švietimo įgyvendinimo procesas, kuriame esama ir neigiamos praktikos pavyzdžių. Dalinis įtraukaus ugdymo įgyvendinimas neleidžia įtvirtinti efektyvių ugdymo praktikų.Reikšminiai žodžiai: Inkliuzinis ugdymas; Konceptualios interpretacijos; Lyginamoji analizė; Specialieji poreikiai; Strategijos; Įtraukusis ugdymas; Comparative analysis; Conceptual interpretations; Inclusive education; Special needs; Strategies.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/65850
Updated:
2021-03-24 16:21:12
Metrics:
Views: 26    Downloads: 7
Export: