Holocaust education in Lithuania : community, conflict, and the making of civil society

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Holocaust education in Lithuania: community, conflict, and the making of civil society
Publication Data:
Lanham MD : Lexington Books, 2017.
Pages:
xxvii, 189 p
Notes:
Bibliografija ir rodyklės.
Contents:
Acknowledgments — Introduction: "Again with the Jews?": the politics of the Holocaust in post-Soviet Lithuania — "Nazi = Soviet": the debate that defines a generation — "The Ambassador Is Doing the Devil's Work": the international dimensions of Holocaust education in Lithuania — "Tribal Thinking": chronopolitics, elite culture, and the making of policy subjects — "It All Depends on the Teacher": teacher motivations, administrative hierarchy, and cultural boundaries — "It's Just Holocaust, Holocaust, Holocaust": the missing Jews in Lithuanian discourses — "Right-Wing Mad Generals": discourses and counter-discourses about the state of Lithuania — "One Man Alone in a Field Is Not a Soldier": community, society, and metaphors of battle in Lithuanian Holocaust education — Conclusions: "All of Us Think We Are Special": history, magic, and battlegrounds as opportunities — Bibliography — Index — About the author.
Keywords:
LT
Nusikaltimai žmogiškumui / Crime against humanity; Žydai / Jews.
Reviews:
Summary / Abstract:

LTMonografija skirta aptarti Holokausto atminimo ir mokymo problematiką Lietuvoje. Knygoje rekonstruojama švietimo apie Holokaustą raida posovietinėje erdvėje. Joje pasitelkta sakytinė istorija ir 2007–2015 m. Lietuvoje atlikti interviu su politikais, diplomatais, švietimo sistemos atstovais ir studentais. Pirmosios trys dalys sutelkia dėmesį į Holokausto mokymą Lietuvoje tarptautinių normų ir lūkesčių kontekste. Supažindina su Holokausto atminimo istorija sovietinės praeities akiratyje. Teigiama, kad Vakarų institucijų propaguotos Holokausto švietimo programos stokojo jautrumo vietiniam kontekstui. Ypatingas dėmesys knygoje skiriamas JAV ambasados vaidmeniui, Vakarų diplomatų pretekstui kovoti su antisemitizmu. Vakarietiškos edukacinės koncepcijos aptariamos postkolonijinių studijų perspektyvoje. Atskleidžiama, kokios žydų ir sovietinio genocido vertinimo problemos iškilo Lietuvoje. Kitose dalyse išplėtojamas praktinio Holokausto mokymo įgyvendinimo Lietuvoje tyrimas. Nagrinėjamas Tolerancijos ugdymo centro vaidmuo, mokytojų motyvacija, edukacinių praktikų kaita. Pusiau struktūruoti interviu su mokytojais atskleidžia pozityvius pokyčius Holokausto atminties suvokime. Aptariamos ugdymo priemonės, žinių apie Lietuvos žydų istoriją ir kultūrą trūkumas, stereotipų ir mitų sklaida. Šeštoje dalyje analizuojama ultranacionalistų veikla ir antisemitizmo padėtis, o septintoje – tolerancijos ugdymui skirtos mokymo praktikos. Knyga naudinga Holokausto atminties tyrinėtojams, edukologams, siekiantiems suprasti mokymo apie Holokaustą iššūkius Lietuvoje.Reikšminiai žodžiai: Bendruomenė; Debatai apie Holokausto edukaciją; Holokaustas; Holokaustas tautos istorijos požiūriu; Holokausto švietimas Lietuvoje; Pilietinė visuomenė; Tolerancija; Civil Society; Community; Debates about Holocaust education; Holocaust; Holocaust Education in Lithuania; Level of Holocaust complicity from local populations; Tolerance.

ISBN:
9781498537445
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/65698
Updated:
2023-03-09 12:15:08
Metrics:
Views: 37
Export: