Mokymosi motyvacijos trūkumas ar vidinė drama

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokymosi motyvacijos trūkumas ar vidinė drama
Alternative Title:
Lack of learning motivation or inner drama
In the Journal:
Ugdymo psichologija. 2016, Nr. 27, p. 86-96
Keywords:
LT
Mokykla / School; Psichologija / Psychology.
Summary / Abstract:

LTJau bent gerą dešimtmetį mokinių mokymosi motyvacijos, o tiksliau – mokymosi motyvacijos neturėjimo tema vis dar yra neišspręsta. Ir, regis, kiekvienais metais, nepriklausomai nuo įvykdytų prevencinių ar intervencinių priemonių, vis labiau plečiasi nesimokančiųjų ratas, tėvai puola į paniką, o mokytojai – į neviltį. Kas gali padėti spręsti šią problemą: psichologai, socialiniai pedagogai, tėvų švietimas, švietimo reformos? Ką ši problema atskleidžia? Ar sakydami „nenori mokytis“, „žema mokymosi motyvacija“, „tingi mokytis“, „nesimoko“ teisingai įvardijame problemą? O gal tai yra tik pasekmė, rezultatas, antrinė problema? Šios refleksijos tikslas – praplėsti suvokimą apie mokinių mokymosi motyvacijai įtaką darančius veiksnius kaip tiesioginę galimybę tinkamai įvertinti bei išspręsti šią problemą. Taip pat pasidalyti patyrimu ir atradimais, kad mokyklos psichologas nesijaustų vienišas ir pasimetęs, „prispaustas“ kitų primesto visažinančio ar pats save „prispaudęs“ visagalinčio vaidmens. O tik ramiai, atsakingai ir kiekvieną kartą naujai pažvelgtų į atsiradusį simptomą, kuris pasireiškė per mokinio mokymosi motyvacijos prizmę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Amžiaus tarpsniai; Mokinių mokymosi motyvacija; Mokyklos psichologai; Mokymosi motyvacija; Psichologinė branda; Švietimo sistema; Developmental; Education system; Learning motivation; Psychological maturity; School psychologist; Stages.

ENStudents’ learning motivation, or, to be exact, lack of learning motivation, has been among the topics that seem to be unsolvable for more than a decade. Despite the implemented preventive or intervention measures, it feels that the number of the youth who opt out not to study increases every year, parents tend to panic, and teachers are in despair. Who or what can help to solve this problem: psychologists, social pedagogues, parents’ education or education reforms? What does it cover in reality? Do we really identify the problem with such statements as “they do not want to study”, “low learning motivation”, “they are lazy to learn”? Could that be only an outcome, a side-issue? The goal of this reflection is to expand the perception of the factors that affect students’ learning motivation as a direct possibility to properly evaluate and solve this problem. I aim at sharing my personal experience and discoveries so that a school psychologist did not feel lonely and confused being trapped in the role of all-knowing or capable of everything, either imposed by others or taken it on himself, and rather treated the issue in a new light, in a calm and serious manner from the perspective of student’s learning motivation, as a component of wider and deeper processes. [From the publication]

DOI:
10.15823/up.2016.03
ISSN:
1392-639X
Related Publications:
Socialinė pedagoginė pagalba jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikams, patyrusiems tėvų skyrybas: socialinių pedagogų požiūris / Rasa Braslauskienė, Gitana Tolutienė, Reda Jacynė. Pedagogika. 2023, 150, 2, p. 212-232.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/64962
Updated:
2019-11-11 13:19:54
Metrics:
Views: 115    Downloads: 51
Export: