Šiuolaikinio meno bienalizacija: interpretacija, kritika, recepcija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Šiuolaikinio meno bienalizacija: interpretacija, kritika, recepcija
Alternative Title:
Biennialization of contemporary art: interpretation, criticism, reception
In the Journal:
Lietuvos kultūros tyrimai. 2016, 8, p. 42-59. Recepcijos menas
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania).
Summary / Abstract:

LTAtsižvelgiant į globalaus bienalių tinklo plėtrą, straipsnyje tyrinėjamos šiuolaikinio meno bienalizacijos paskatos, naujos raidos tendencijos ir jų keliami iššūkiai. Siekiama parodyti, kad bienalių bumas susijęs su globalizacijos ir kultūrinės pramonės sklaida. Išplėtota tarptautinių parodų sistema jtvirtina savo autoritetą, paversdama meną naujovių, aktualijų ir įdomybių įkaitu. Atstovaudamos kultūros pramonės sričiai bienalės kuria pridėtinę vertę kultūrai ir ekonomikai. Šiame procese renginių meninę plotmę užgožia globalios ekonomikos, rinkos dėsniai, įvairios ideologijos, kuratorystės kultas, konkurencingumo ir novatoriškumo siekis. Neigiamas bienalizacijos poveikis - nyksta tikroji meno kritika. Integruodama savyje teoriją ir (ne)kritinę mintį, kiekviena bienalė angažuojasi analitiškai reflektuoti naujausius meno procesus. Vis dėlto intelektualinės manipuliacijos ir viešinimo strategijos nustelbia meno esmės, reiškinių prasmės suvokimą ir kritinę refleksiją. Straipsnyje aptariamas Kauno bienalės pavyzdys atskleidžia, kad bienalizacijos procese meno produktai ir kultūros paslaugos vis labiau praranda specifinius bruožus. Kūrybinis, meninis ir kritinis potencialas pakliūva į minkštojo totalitarizmo gniaužtus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bienalizacija; Interpretacija; Kritika; Kultūrinė pramonė; Kuratorystė; Recepcija; Šiuolaikinis menas; Biennialization; Contemporary art; Criticism; Cultural industry; Curationism; Reception.

ENConsidering the development of the global network of biennials, the article explores the trends and challenges of the biennialization of contemporary art The aim of the article is to reveal that biennial boom is associated with globalization and the dissemination of cultural industry. The functioning of the series of international exhibitions expands its sphere of authority, making art dependent on innovations, actualities and curiosities. Representing the field of cultural industries biennials generate the added value for culture and economy. In this process, the artistic dimension is overshadowed by the patterns of global economy and marketing, various ideologies, curatorial cult, competitiveness and innovativeness. One of the negative effects of biennialization is the decline of the professional art criticism. Through the integration of the theory and (un) critical mind, each biennial is engaging itself in the analytical reflection of the latest art processes. However, intellectual manipulations, publicity and promotion strategies obscure the essence of art, the sense of cultural phenomena and critical reflection. The article discusses the example of the Kaunas Biennial, which exposes that in the process of the biennialization the products of arts and cultural services increasingly lose their specific features. Creative, artistic and critical potential falls into the grip of soft totalitarianism. [From the publication]

ISSN:
2029-8560
Related Publications:
Development of an art platform in terms of relationship marketing: a biennial case / Ugne Pavlovaite, Ingrida Griesiene. Transformations in business & economics. 2019, vol. 18, no. 2 (47), p. 259-278.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/64853
Updated:
2018-12-17 14:10:10
Metrics:
Views: 22    Downloads: 5
Export: