Globėjų biologinių vaikų vaidmuo globos procese: "Mes visi tapom jų globėjais, mokytojais, motinomis ir tėvais"

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Globėjų biologinių vaikų vaidmuo globos procese: "Mes visi tapom jų globėjais, mokytojais, motinomis ir tėvais"
Alternative Title:
Role of foster carers’ biological children during the foster care process: "We all have become their carers, teachers, mothers and fathers"
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTLietuvoje globojančios šeimos klausimai analizuojami gana siaurai: daugiausiai žiūrima į globojamų vaikų gyvenimo kokybę, aptariami globėjų ir globojamų vaikų tarpusavio santykiai. Tačiau globojančioje šeimoje gali augti ir biologiniai vaikai, o jų balsas nėra pakankamai girdimas. Straipsnio tikslas – atskleisti globėjų biologinių vaikų patirtį šeimoje, globojančioje ne giminaitį vaiką, pabrėžiant globėjų vaikų vaidmenį globos procese. Straipsnio autorės atlikto kokybinio fenomenologinio tyrimo rezultatai atskleidė, kokį poveikį ne giminaičio vaiko globa daro globėjų vaikams, ką jie išgyvena; kas ir kaip, jų nuomone, šeimoje pasikeičia priėmus globoti ne giminaitį vaiką; kokį vaidmenį prisiima globos procese. Tai pirmasis tyrimas Lietuvoje, siekiantis apibūdinti gilesnį šio fenomeno supratimą taip kaip jį suvokia globėjų biologiniai vaikai.

ENOnly a narrow spectrum of issues faced by foster families are being addressed in Lithuania: these are issues such as the quality of foster child‘s living surroundings, relationships between a foster child and the carers. But in a foster family there may also be growing-up biological children, which voice isn’t enough heard. Goal of the article – to reveal the experiences of biological children whose family fosters a child, emphasizing the role of foster carer’s children during the foster care process. The phenomenological qualitative research, made by author, has shown what impact on biological children has a child‘s foster care; what and in what ways changes occur in the family after the coming of a foster child; how biological children communicate with the foster child, and what roles they assume during the child‘s foster care process. This has been the first research in Lithuania with a goal to provide a deeper understanding of this phenomenon from the very own perspective of biological children.

DOI:
10.15388/STEPP.2015.10.4857
ISSN:
1648-2425; 2345-0266
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/63119
Updated:
2025-02-25 11:31:17
Metrics:
Views: 56    Downloads: 11
Export: