Vaikų kūrybinės laisvės erdvė, kuriant įstaigos aplinką

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikų kūrybinės laisvės erdvė, kuriant įstaigos aplinką
Keywords:
LT
Aplinkos apsauga / Environmental protection; Teisės ir laisvės / Rights and freedoms; Ugdymas / Education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTDailės ugdymas ikimokyklinėje įstaigoje neturėtų būti tik meninės kalbos lavinimas ir koregavimas, tačiau turi tapti „aktyvių ir jautrių santykių su aplinka ugdymu, sudarymu ir skatinimu galimybių patirti kuo daugiau įspūdžių apie išorinį ir vidinį pasaulį“ (G. Linkaitytė, A. Lapėnienė, 2003). Dažnai ugdydami vaikus, tėvai, pedagogai apriboja ugdymą stereotipų mėgdžiojimu. Mokome kaip piešti gėlę, lapę, lipdyti žirafą ir t.t., atimdami iš vaiko savarankišką pasaulio pažinimą ir suvokimą. Pasak Linkaitytės, Lapėnienės, vaikas turi mokytis ir priimti tai ką jis gauna per savo patirtį (2003). Veikla turi lavinti vaizduotę, nestereotipinį mąstymą, pastabumą, kūrybingumą ir saviraišką, tereikia tam sudaryti pozityvias sąlygas: kūrybinę laisvę ir aplinkos kūrimą. Straipsnyje aptariami pedagoginėje literatūroje, pedagogų praktikoje taikomi kūrybiški metodai, padedantys vaikams laisvai kurti savo edukacinę aplinką.Reikšminiai žodžiai: Aplinka; Edukacinė aplinka; Erdvė; Kūrybos laisvė; Nestereotipinis mąstymas; Creative freedom; Educational environment; Environment; Nesteriotypical thinking; Non sterotypical thinking; Space; The environment.

ENSpace for children creative freedom, while creating school environment Development of art at the pre -school shouldn't be only adjustment and development of artistic language, but should become "development of active and sensitive relationship with environment, creating and promoting opportunities to experience more impressions about internal and external world" (G. Linkaitytė, A. Lapėnienė, 2003). Parents and teachers while educating children often limit it with imitating stereotypes. Teaching how to draw a flower.fox, mold giraffe and so on, we are taking away oportunity for children to know and understand the world independently. According to Linkaitytė, Lapėnienė children should learn and accept what they are getting from they own experience (2003). Activities should develop imagination, non stereotypical thinking, observation, creativity and self expression. Positive conditions should be created to achieve this: creative freedom and creating environment. This article discusses creative methods in teachers practical activities, which helps children freely create they educational environment. [From the publication]

Related Publications:
Vaiko pažinimo gebėjimų plėtra ugdant daile / Giedra Linkaitytė, Asta Lapėnienė. Acta paedagogica Vilnensia. 2003, t. 11, p. 130-138.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/62601
Updated:
2019-11-18 13:50:04
Metrics:
Views: 50
Export: