LTStraipsnis skirtas pagrindinių mano atliekamų vaidmenų – mados dizainerės ir motinos – savireflektyviai analizei. Remdamasi Ervingo Goffmano teorija, atskleidžiu kiekvieno šių vaidmenų skirtingą, specifinį fasadą. Apibrėždama savo vietą mados dizaino žemėlapyje, analizuoju Pierre’o Bourdieu išskirtas dizaino kairės ir dešinės pozicijas. Dešiniajai pakraipai būdingos klasikinės vertybės, o kairiajai – avangardas. Pastarajai nuolatos reikalingas atsinaujinimas ir naujos idėjos. Į šių dviejų krypčių buvimą žvelgiu per Michelio de Certeau strategijos ir taktikos teorijos prizmę – taktikomis naudojasi silpnieji. (Mados pasaulyje įžvelgiu paradoksą – dešinioji pakraipa yra kairiosios siekiamybė.) Mados dizainerio vaidmeniui fasado reikšmė yra itin svarbi. Įdomi kolizija atsiranda, kai šio vaidmens atributai kontrastuoja su gyvenimiška motinos vaidmens specifika. Šis disonansas tarp oficialios drabužių modeliuotojos ir kasdienių nenuspėjamų, neprognozuojamų vaiko gyvenimo trajektorijų mane ir įkvepia, o nukrypimai bei taktikos, kurias tenka naudoti norint įtikinamai atlikti kitus visuomeninius vaidmenis, tarnauja kaip įkvėpimo šaltinis.
ENThe article is devoted to the self-reflective analysis of the main roles that I perform – those of a fashion designer and a mother. Referring to Erving Goffman’s theory, I aim to show the different specific façades of each of these roles. While defining my place on the fashion design map, I analyse the positions of the left and the right distinguished by Pierre Bourdieu. The right trend representing classical values eliminates the avant-garde, which is embodied by the left trend. It is in constant need of renewal and fresh ideas. I view the existence of these two trends through the prism of Michel de Certeau’s theory of strategy and tactics – tactics are employed by those who are subjugated. (I can see a certain paradox in the world of fashion – the left trend is striving to become the right one.) The meaning of the façade is of huge importance for a designer’s role. An interesting collision results when the attributes of a fashion designer’s role act in contrast to the specific features of a mother’s role in daily life. This dissonance between the official trajectory of a clothes designer and the unpredictable daily movements of a child’s life inspires me, and the digressions and tactics that I have to use in order to be able to perform my other roles in society convincingly also serve as a source of inspiration. Illustrations constitute an important part of the article. They feature moments of everyday life, mostly filled with the presence of a child and revealing the paradoxes that appear when the set designs of the different performed roles are merged together, and my works that have been inspired by the emerging contrasts.